Останалите твърдения, че кметът е подписал анекса за отстъпеното право на строеж и че Общинският съвет не е бил информиран за разширението на площта на договора, също са неверни. Анексът не е подписан от Николай Димитров, тъй като в това време той е бил в отпуск. Освен тази лъжа, не е вярно, че промяната на предназначението на сградата за жилищни нужди не е било гласувано от Общински съвет! Дали промяната на ПУП-а на този район и съответните промени са били забравени от общинския съветник Атанас Терзиев, който по протокол е присъствал на съответната сесия, когато това е докладвано и също по данни от протокола не е гласувал "ПРОТИВ"! Необяснимо остава дали Терзиев просто лъже, или не си върши работата като общински съветник и изобщо не знае какво се гласува на заседанията на Общинския съвет!? Държим да обясним, че в този случай никога не е ставало дума за отдаване на ОПС по клаузата за "крайно-нуждаещи" се граждани.
След промяната на ПУП-а и предназначението на сградата и валидно право на строеж, общинската администрация е действала изцяло съобразно по реда на Наредба № 5 на Общински съвет гр.Несебър.
Относно заявеното, че Кметът на Общината, чрез "вратичка" в общинската Наредба е "заобиколил" Общински съвет и е позволил увеличение на разрешеното строителство, бихме искали да отбележим, че е в правото на всеки общински съветник, който разполага с необходимите правомощия, е да инициира промяна в съответната Наредба, ако тя не му харесва.
Досега подобно нещо не само, че не е направено, но подробна проверка показа, че именно Атанас Терзиев е злоупотребил с тази наредба и с отстъпено му от общината ОПС, като лице с установени жилищни нужди. Терзиев е получил право да строи върху общински терен през 1995 г. До 2002 г. той не се е възползвал от това право, но въпреки това сключва Анекс с общината, вследствие на който обаче парцелът му е увеличен от 420 на 456 м2. 4 години по-късно, т.е. 11 г. , след полученото ОПС, Терзиев сключва нов Анекс към договора си, според който получава голямо увеличение на РЗП на свое име от 170 м2 на 225 м2. Само 2 месеца по-късно крайно нуждаещия се Терзиев изкупува ОПС-та на своите съседи и придобива всичките 675 м2, определени с Анекса, на името на едноличната си фирма "Тортън" ЕООД. Без да има официално разрешение за строеж към 2006 г. на името на дружеството на Терзиев, същото продава, чрез "Тортън" ЕООД общо 8 апартамента, преимуществено на чужди граждани.
Интересният бизнес за един крайно-нуждаещ се гражданин на Община Несебър е придружен с подвеждане на общински служители. Терзиев драстично нарушава завишеното му отстъпеното му право на строеж върху общински терен. Той е застроил цели 60 м2 повече самоволно, абсолютно незаконно, без да плати един лев на общината, като увеличава общата площ на придобитата от него сграда на 735 м2. В същото време е продавал жилищата, които е получил вследствие на ОПС по символични цени, определени като за наистина социално слаби граждани.
Община Несебър ще инициира съответните проверки относно законосъобразността на действията на общинския съветник Атанас Терзиев, във връзка с данните за облагодетелстване с общинско имущество и от съмнителните сделки по продажбата на жилища, предоставени за задоволяването на жилищните нужди на гражданите на община Несебър.
Оставяме на морала на "крайно-нуждаещия" се Терзиев фактите, че той притежава от години друго голямо жилище, също построено върху общинско ОПС, заведения в Слънчев бряг и Несебър, както и големи парцели реституирани земи, някои от които директно върху защитените от закона пясъчни дюни. Терзиев не само, че не се отказал от забавеното с 11 г. ОПС, но се е възползвал от него, за да се облагодетелства, като по този начин е ощетил мнозина, наистина нуждаещи се от жилище български семейства. Как Терзиев успя да приватизира част от публична държавна собственост /обществен тротоар/ е въпрос, на който трябва да отговарят други институции.