Хотел в близост до солниците е представен на украински туристи като четиризвезден, на брега на морето.
"Обещаха ни голям плаж, а тук плаж изобщо няма. Обещаха ни, че ще има фитнес зала, вътрешен басейн в хотела. Дойдохме с определени очаквания и сме малко разочаровани", заяви Чезара Попел - туристка от Украйна.
"Сградата изглежда току-що построена. Навярно още не е влязла в експлоатация. Наоколо има строителни материали. Казаха ни, че хотелът е с 4 звезди, 4 плюс, а не мисля, че е с повече от 3. Освен това е твърде далече от града", допълни Сергей Попел - турист от Украйна.
Семейство Попел не си потърсили правата, за да не си развалят почивката. Но е сигурно, че повече няма да дойдат в България. Останалите от групата обаче поискали да бъдат преместени в друг хотел.
"Това, което ние сме установили е, че той не е хотел, а е самостоятелни стаи. И търговецът ги е категоризирал като три звезди. Огромна е разликата между хотел и самостоятелни стаи. Няма нищо общо едното с другото. Просто думата хотел въобще не му е мястото тук", каза Светла Янева от Комисия за защита на потребителите.
Освен екстрите в стаите, хотелът трябва да има заведения, вътрешен и външен басейн, чейнжд бюро и фризьорски салон. Заблуждаващата информация била публикувана и в интернет.
"Чрез тази реклама в своя сайт, той засяга огромна част от потребителите, тъй като интернет пространството е доста обширно, тогава ние го третираме по Закона за туризма като нелоялна търговска практика и санкциите там са доста високи", каза Николай Стойков - председател на Комисията за защита на потребителите - Бургас.
Глобите са до 10 000 лева, а случаят съвсем не е изолиран. Само за няколко седмици подобна нелоялна практика е установена в седем хотела по Южното Черноморие.
В подобни случаи може да бъдат глобени и туроператорите, които са завели туристите в менте хотелите.
Източник: bTV