Към края на юни започват да асфалтират пътя за Малко Търново

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:37 / 04.06.2010
787
Директорът на Областното пътно управление в инж. Недьо Плачков разказа за зимното поддържане на пътищата в областта и ремонтните дейности в региона.

- Как ще обобщите резултатите от зимното поддържане на пътните отсечки в областта?
- Изтеклият зимен сезон ни предложи атмосферни условия, по-тежки от обичайното. В няколко периода имаше задържане на валежната обстановка и което е най-важното за района - духаше силен северен или североизточен вятър, който предизвикваше снегонавявания. По мое мнение успявахме да се справим с обстановката. Фирмите, с които имахме сключени договори поддържаха нужната готовност и действаха в рамките на изискванията. Макар и рядко, получавахме оплаквания от граждани или забележки от КАТ, на които своевременно сме реагирали. Естествено е, всяка ситуация да изисква време за овладяване.

- Заради неочаквано тежката зима бяха ли достатъчни предвидените средства за зимно поддържане и в какъв размер бяха разходите?
- Осигуряването на средствата за зимно поддържане са приоритет на Агенция „Пътна инфраструктура". В началото на зимата е много трудно средствата да се предвидят с абсолютна точност, поради което в рамките на сезона те се коригират в зависимост от реалните условия. За поддържане на републиканската пътна мрежа на територията на Бургаска област през целия зимен сезон бяха изразходени 1 561 хил. лв.

- Защо се получава така, че най-високият клас път - магистралната отсечка Бургас - Карнобат, както и обходът на Карнобат са сред първите за ограничаване на движението при тежки зимни условия?
- За съжаление, при проектирането на участъка „Карнобат - Бургас" на автомагистрала „Тракия" и на Югозападния обход на град Карнобат не са отчетени особеностите на природоклиматичните условия в района и това създава предпоставки за снегонавявания по тези трасета. Поддържането на тези участъци в условията на силни снежни бури със силите и средствата, с които традиционно се работи в страната е изключително трудно. Разбира се, подобни проблеми има и по други пътни участъци в района, но те са по-къси и с по-леки снегонавявания. Такива участъци има по пътя Лозенец - Венец - Карнобат, Айтос - Бургас, Обзор - Слънчев бряг, около селата Миролюбово, Брястовец, Лъка и много други.

- Какви мерки ще се вземат преди следващия зимен сезон за промяна на ситуацията на магистралата през зимата?
- В момента извършваме анализ и обмисляме предприемането на мерки - временни и постоянни, за защита от снегонавявания.

- Подменят ли се загражденията на магистралния участък Бургас - Карнобат?
- За момента не се работи по възстановяване на стоманената предпазна ограда. Възстановена е по-голямата част от предпазната, „заешката", ограда.

- Каква обща оценка ще дадете на щетите, нанесени от тежката зима?
- Зимата нанесе сериозни щети по пътните настилки и съоръжения. Активираха се три свлачища. Най-голямото от тях е по пътя Бургас - Малко Търново, второто е на ГКПП Малко Търново, а третото - на път ІІІ-906 (Дюлински проход) между кръстовищата за Козичино и Горица.

- Какви пътни ремонти се извършват в момента и какви предстоят на територията на областта?
- В бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура" са залегнали рехабилитациите на 3 пътни отсечки - Елхово - Бургас, Бургас - Малко Търново и Шумен - Карнобат. На територията на Бургаска област те са с обща дължина 157 км. Предвидено е завършването на реконструкцията на пътя Ясна Поляна - Приморско. За съжаление, средствата за текущ ремонт и поддържане са малко и няма да позволят да приведем състоянието на пътищата във вид, какъвто бихме желали.

- След първия етап на разширението между Равда и Несебър предстои ли започването на други дейности по пътя Бургас - Варна?
- Предстои завършването на проектите на обходите на град Ахелой и град Поморие, след което да се пристъпи към отчуждителните процедури.

- Кога започва рехабилитацията на пътя Бургас - Малко Търново и укрепването на свлачището между Босна и Звездец?
- Рехабилитацията на Бургас - Малко Търново започна. С течение на времето изпълнителите ще активизират все повече своята работа. Очаквам към края на юни да започнат и асфалтовите работи. За укрепване на свлачището по същия път предстоят проучвателно-проектни работи.

- Какви действия ще се предприемат на Дюлинския проход за отварянето му за товарни автомобили?
- Дюлинският проход е затворен за товарни автомобили заради свлачището, за което стана въпрос по-рано. В този участък продължава свличането на земни и скални маси и движението на всички моторни превозни средства периодично се затруднява. От гледна точка осигуряване на безопасността на движението ограничението за товарни автомобили ще продължи.

Източник: Агенция "Фокус"


Виж коментарите (0)

Още по темата (13):
17.11.2010 Приключи ремонта на едното платно на виадукта в местността "Ковач"
05.11.2010 Жителите на Маринка доволни от ремонта на пътя
02.11.2010 Продължава ремонтът на пътя за Малко Търново
03.09.2010 Търсят проектант за пропадналия път за Малко Търново
27.08.2010 Илиян Янчев: Пътят Бургас- Малко Търново е в ужасно състояние и е опасен
26.08.2010 Иван Вълков: Пътят Бургас – Малко Търново ще бъде ремонтиран
Още новини от Регионални новини:
След туристите – свине по улиците в Царево! Свободолюбив шопар пр...
Шофьорите да си отварят очите на 4! Подобни инциденти на пътя в Б...
Инцидент на пешеходна пътека с момиченце от Айтос
Какви жилища се строят в Бургаско?
Велосипедист се преби в Поморие
Млад мотоциклетист от Люляково загина на място


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).