© Burgas24.bg | | Директорът на Областното пътно управление в инж. Недьо Плачков разказа за зимното поддържане на пътищата в областта и ремонтните дейности в региона.- Как ще обобщите резултатите от зимното поддържане на пътните отсечки в областта? - Изтеклият зимен сезон ни предложи атмосферни условия, по-тежки от обичайното. В няколко периода имаше задържане на валежната обстановка и което е най-важното за района - духаше силен северен или североизточен вятър, който предизвикваше снегонавявания. По мое мнение успявахме да се справим с обстановката. Фирмите, с които имахме сключени договори поддържаха нужната готовност и действаха в рамките на изискванията. Макар и рядко, получавахме оплаквания от граждани или забележки от КАТ, на които своевременно сме реагирали. Естествено е, всяка ситуация да изисква време за овладяване.
- Заради неочаквано тежката зима бяха ли достатъчни предвидените средства за зимно поддържане и в какъв размер бяха разходите? - Осигуряването на средствата за зимно поддържане са приоритет на Агенция „Пътна инфраструктура". В началото на зимата е много трудно средствата да се предвидят с абсолютна точност, поради което в рамките на сезона те се коригират в зависимост от реалните условия. За поддържане на републиканската пътна мрежа на територията на Бургаска област през целия зимен сезон бяха изразходени 1 561 хил. лв.
- Защо се получава така, че най-високият клас път - магистралната отсечка Бургас - Карнобат, както и обходът на Карнобат са сред първите за ограничаване на движението при тежки зимни условия? - За съжаление, при проектирането на участъка „Карнобат - Бургас" на автомагистрала „Тракия" и на Югозападния обход на град Карнобат не са отчетени особеностите на природоклиматичните условия в района и това създава предпоставки за снегонавявания по тези трасета. Поддържането на тези участъци в условията на силни снежни бури със силите и средствата, с които традиционно се работи в страната е изключително трудно. Разбира се, подобни проблеми има и по други пътни участъци в района, но те са по-къси и с по-леки снегонавявания. Такива участъци има по пътя Лозенец - Венец - Карнобат, Айтос - Бургас, Обзор - Слънчев бряг, около селата Миролюбово, Брястовец, Лъка и много други.
- Какви мерки ще се вземат преди следващия зимен сезон за промяна на ситуацията на магистралата през зимата? - В момента извършваме анализ и обмисляме предприемането на мерки - временни и постоянни, за защита от снегонавявания.
- Подменят ли се загражденията на магистралния участък Бургас - Карнобат? - За момента не се работи по възстановяване на стоманената предпазна ограда. Възстановена е по-голямата част от предпазната, „заешката", ограда.
- Каква обща оценка ще дадете на щетите, нанесени от тежката зима? - Зимата нанесе сериозни щети по пътните настилки и съоръжения. Активираха се три свлачища. Най-голямото от тях е по пътя Бургас - Малко Търново, второто е на ГКПП Малко Търново, а третото - на път ІІІ-906 (Дюлински проход) между кръстовищата за Козичино и Горица.
- Какви пътни ремонти се извършват в момента и какви предстоят на територията на областта? - В бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура" са залегнали рехабилитациите на 3 пътни отсечки - Елхово - Бургас, Бургас - Малко Търново и Шумен - Карнобат. На територията на Бургаска област те са с обща дължина 157 км. Предвидено е завършването на реконструкцията на пътя Ясна Поляна - Приморско. За съжаление, средствата за текущ ремонт и поддържане са малко и няма да позволят да приведем състоянието на пътищата във вид, какъвто бихме желали.
- След първия етап на разширението между Равда и Несебър предстои ли започването на други дейности по пътя Бургас - Варна? - Предстои завършването на проектите на обходите на град Ахелой и град Поморие, след което да се пристъпи към отчуждителните процедури.
- Кога започва рехабилитацията на пътя Бургас - Малко Търново и укрепването на свлачището между Босна и Звездец? - Рехабилитацията на Бургас - Малко Търново започна. С течение на времето изпълнителите ще активизират все повече своята работа. Очаквам към края на юни да започнат и асфалтовите работи. За укрепване на свлачището по същия път предстоят проучвателно-проектни работи.
- Какви действия ще се предприемат на Дюлинския проход за отварянето му за товарни автомобили? - Дюлинският проход е затворен за товарни автомобили заради свлачището, за което стана въпрос по-рано. В този участък продължава свличането на земни и скални маси и движението на всички моторни превозни средства периодично се затруднява. От гледна точка осигуряване на безопасността на движението ограничението за товарни автомобили ще продължи.
Източник: Агенция "Фокус" |