Според чл.69 от Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услугите на територията на общината, на всяко моторно превозно средство трябва да е снабдено с разрешително за зареждане на търговски обекти. Всеки регистриран автомобил получава стикер, който лесно да го отличава сред другите коли.
Това е основно в полза на крайните потребители, тъй като всяка стока става лесно проследима кога, как и от кого е била доставена. Въвеждането на стикери пресича и нелегалното снабдяване на курортните селища, където се съсредоточава голям брой туристи и гости особено през топлите месеци на годината. Таксата за издаване на разрешителни не е от сега, но този мандат общината затегна контрола и започна ефективно събиране.
Заради икономическата криза дори община Приморско е направила реверанс към доставчиците и е намалила двойно размера на таксата от 50 лв.месечно за 2011 г. на 25 лв. за миналата година. Необяснимо е, че фирми, заплащали през 2011 г. по-високата такса дори в аванс, сега протестират срещу два пъти по-ниската. Сегашната сума от 200 лв.годишно, прави 55 ст. на ден, което е нищожна сума и показва несъстоятелността на протестите. Необяснимо е също защо дистрибуторите преди да преминат към ефективни действия, не са потърсили диалог с общината и реално решение на проблема си.
Прави впечатление, че протестиращи днес доставчици са си плащали таксата в минали години без никакви рестрикции. Това издава недобросъвестен мотив за провокираните "протести" и опитите да бъдат оставени без хляб хората в общината. "Подобни действия силно намирисват на рекет, защото няма никакво логично обяснение за внезапното недоволство и организирания отказ на доставчиците да снабдят търговските обекти. Не искам да анализирам подобно поведение, но фактите налагат някои неприятни изводи", заяви кметът Димитър Германов.
От местната администрация са категорични, че населението на Приморско и Китен няма да остане без хляб и стоки от първа необходимост и няма да се подаде на натиска. Има доставчици, които не се притесняват да спазват закона и са платили такса за разрешение за цялата година. Те имат готовност да поемат компенсационно недостига, предизвикан изкуствено от бойкотиращите фирми.