Крайната цел била за 7-8 години родните портове да се "извадят от дупката" и да заработят на пълни обороти. Иначе ще се ползват само за яхти и за рибарски лодки, допълни Генерала. В следващите две години ще се търси финансиране. Борисов се срещна вчера с шефове на пристанища. Заедно с него бяха вицепремиерът Симеон Дянков и депутати на ГЕРБ от Варна и Бургас.
Последните 20 години не е направено нищо, за да бъдем транспортен център и да извличаме максимално своите приходи от транспортните коридори и пристанищата, каза още премиерът. Според него действията на предишните правителства са спомогнали портовете в Солун и Констанца да се развиват и да ползват европейски пари, а нашите умишлено да бъдат "натискани надолу".
Борисов акцентира и върху това, че за Бургаското пристанище е взет скъп заем от Японската банка, по който плащаме 16 милиона долара, само от разликата в курса на йената спрямо долара. След две години за всичко, което искаме да правим на нашите пристанища, ще трябва да питаме Румъния и Гърция - влиза в сила такава разпоредба, допълни премиерът. Кабинетът ще работи за развитието и на речните портове в Русе и Лом.
200-метрова кейова стена и зърнен терминал ще се изграждат в Лом. Не сме се отказали от геостратегически проекти като плавателния канал "Дунав-Черно море", но за подобни начинания трябват години, те не могат да станат веднага, коментира още Борисов. Въпросният проект бе едно от петте предложения, представени пред инвеститори в Катар и Кувейт, по време на официалната визита на Борисов в арабските емирства.
На срещата с шефовете на пристанища бе обсъдено и преместването на порт Варна-изток. То ще осигури 2000 декара свободна площ на пъпа на града, където може да се направи яхтено пристанище и пасажерски терминал като в Барселона. Сега Варна-изток пречи на града и градът пречи на пристанището. Необходимо е изграждане на съвременен контейнерен терминал, посочи шефът на порта Данаил Папазов.
Източник: в. "Стандарт"