Най-честите нарушения, открити от КЗП-Бургас, са свързани с липса на категоризация и със заблуждаващи надписи. Това пък съобщи шефът на местното звено на комисията Николай Стойков. Например заведения, категоризирани като кафе-аперитив, се наричат ресторанти или барове, а къщи за гости се рекламират като хотели. "Прави впечатление, че след като се наложи съответната санкция, в много кратък срок търговците бързо предприемат действия по категоризиране на обектите", обясни Стойков.
Проблемът с категоризацията виси от години. В началото на сезона хотелиери и ресторантьори си подават документите, а до края не получават сертификат за категорията си. Така туристите не знаят на какви условия трябва да отговаря обектът, където са отседнали, или в който се хранят.
През миналия месец в Бургаска област са били извършени общо 343 проверки, 166 от които по Закона за туризма. Заради настъпващия активен сезон по Южното Черноморие се провеждат инспекции на туроператори, хотели и ресторанти.
„Има изключително голямо предлагане в легловата база, което предполага сваляне на ценовите равнища, а оттам и желанието на някои търговци да направят опит за сваляне на качеството на услугата. И оттук вече тези, които са дошли с пакети, да има несъответствие между договора, който е в пакета, и предлаганата на място услуга, и да се явят условия за предявяване на рекламации", допълни председателят КЗП Дамян Лазаров.
Обявяването на грамажите и цените в лист-менютата също е изключително важно, подчерта шефът на комисията. При ниски ценови равнища може да се спекулира с липсата на количество.
При лист-менюта без обявена цена пък се процедира според платежоспособността на клиента, заяви Дамян Лазаров.
Източник: factor-bs.com