До 1 юни приемат предложения за лот 9 Югоизточна област с финансиране от Световната банка. В него попада участъкът от път I-9 Бургас - Маринка - Звездец - Малко Търново - ГКПП Турция от км 247+135 до км 308+976 с обща дължина около 62 км. Оферти се приемат до 12 часа на 1 юни и ще бъдат отворени на същия ден в 12.15 часа. Проектът включва традиционните за рехабилитация дейности. Те трябва да бъдат извършени за 24 месеца, предвидена е 1 година гаранционен период.
Оферентът трябва да притежава или да има осигурен достъп до: - асфалтова база с капацитет не по-малък от 100 т/час - два пълни комплекта машини за полагане и уплътняване на асфалт - комплект механизация за изкопни работи и транспорт на земни маси. Средният годишен оборот да е минимум 16 млн. евро за последните 3 години. Да има достъп до кредитна линия от 3 млн. евро за не по-малко от 4 месеца.
Търгът се провежда според правилата на Световната банка, едно от които е при избора на фирма, ако в техническата оферта няма пробойни, да бъде избрана най-ниската цена. На 11 май отвориха шестте оферти за лот 8 Югозападен регион с финансиране от Световната банка. В него попадат два участъка от път III-198 с обща дължина 62.894 км. Първият е Гоце Делчев - село Пирин от км 2+633.91 до км 33+542.20, вторият е Петрич - ГКПП Македония от км 60+200 до км 92+184. 74. Шесте фирми представиха банкови гаранции на стойност 300 хил. евро. Една от тях - испанската "СИЕС", представи офертата си в евро, независимо, че в тръжните документи изрично е записано цените да бъдат в български левове. Според правилата на Световната банка задачата при отваряне на офертите е да се види цената и притежаването на банкова гаранция. Всичко останало се преценява от тръжната комисия.
Резултати ще има след най-малко 30 дни и най-много - 90. Участваха две сдружения и четири фирми. Чуждестранните участници са двама, останалите са български обединения или компании. Офертите варират от 25 237 497.46 лв. без ДДС до 40 503 434 лв. без ДДС.
По реда на постъпване на офертите първа е на италианската "Кавалери Отавио". Италиански сайтове я определят като една от големите фирми в Италия. Нейната оферта е 50 629 292.58 лв. с ДДС, без ДДС тя стига до 40 503 434 лв. и пак остава най-високата в подредбата.
Вторият участник в търга е "Холдинг Пътища". Предлаганата от дружеството цена е 27 797 100 лв. без ДДС.
Консорциум "Неврокоп", в който участват "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пиринстрой инженеринг" и "Балканстрой" е подал оферта трети. Ценовото предложение е дори и по-ниско от това на "Холдинг Пътища" - 26 238 074.71 лв. без ДДС. Като се пресметне и отстъпка от малко над един милион лева - 1. 000 577.25 лв. без ДДС, крайната цена на сдружението става 25 237 497.46 лв. без ДДС. Така тя стана най-ниската.
Четвъртата фирма, внесла документи за участие в търга, е "Пътни строежи" АД - Пловдив, с цена 27 897 298.46 лв. без ДДС.
Испанската "СИЕС" е петият участник в търга. Това е фирмата с цена в евро и тя е 15 521 878,61 евро без ДДС, което е около 30 млн. лв.
Шестият участник в търга е консорциум "Югозапад". В него участват три благоевградски фирми "ИСА 2000", "Агромах" и БКС. Цената, която предлага консорциумът, е 32 333 333.25 лв. без ДДС.
Източник: в."Строителство градът" |