Царевското пристанище е най-евтино и вече привлича доста клиенти. В момента портът е пълен с яхти от различни краища на света, 6 от тях са на котва, 25 на кея, други 44 на брега и чакат да бъдат пуснати във вода. Дадени са 65 контроли и се очаква броят им до края на годината да достигне 200. През тази година в Царевското пристанище ще бъдат инвестирани 60 хил. лв. в изграждането на спортно-санитарен комплекс.
Кметът поиска от лидерите на парламентарно представените политически партии в общината "БСП", "Атака", "ГЕРБ", "ДСБ" и "СДС" да дадат становище за бъдещето на двете пристанища и да отговорят на три въпроса: как ще се отрази на развитието на общината придобиването на пристанищата Царево и Ахтопол и разкриването и функционирането на ГКПП и митница, подкрепят ли решението на Общинския съвет за заплащането на такса от собствениците на плавателни съдове, или смятат, че на рибарите трябва да се предостави възможност за безвъзмездно ползване на общинската собственост. Ако е така, да посочат мотивите. В писмото си от 18.06.10 г. Арнаудов пита лидерите на основните политически партии и за това подкрепят ли усилията на общината да привлече европейски пари за реконструкцията и модернизацията на рибарско пристанище "Мичурин". Царево има идеен проект и готовност да кандидатства по ОП "Рибарство и аквакултури".
До момента становище за бъдещата визия на общинските пристанища е дошло само от политическа партия "Атака". Лидерите на останалите основни политически партии в общината не са изразили позицията си. На 7.07.10 г. кметът Арнаудов им изпрати напомнящо писмо, с което отново ги кани да дадат и своята позиция за пристанищата.
В изразената позиция от лидера на общинската организация на "Атака" Тодор Гърланов се казва, че подкрепя всякакви усилия за просперитета на рибарството в града и общината, но предлага пристанищната такса за рибарите да е в минимален размер и задължително да отива в касата на рибарското сдружение, като средствата се използват за изграждане на съпътстващи постройки и рибна борса.
Таксите, които царевските рибари трябва да заплащат, предизвика недоволството им и протести. Рибарите не отстъпват в искането си да бъдат освободени от тях, което обаче общинската администрация не приема. Аргументът е, че общината заплаща на държавата такса в размер на 14 320 лв., от която 9 160 лв. за частта, ползвана от риболовни плавателни съдове, и 5 160 лв. за ползваната част от пристанището за обществен транспорт "Царево". "Склонни сме да помогнем на рибарите в Царево и да не заплащат такси за лодките си, това би било помощ в кризата, но тогава всички, които ползват общински имоти, ще искат подобна привилегия от нас", каза кметът.