© Burgas24.bg | | Интегрирана информационна система Е-община за обслужване на едно гише Front и Back офис беше въведена в Община - Царево. Разработката е на „Банк Хай Сис" ООД. По тази система в страната работят над 70 общини.Системата осигурява пълна автоматизация на документооборота в общината - от подаването на молба или заявление за услуга от граждани и фирми до крайното решение, като се проследява и изпълнението. За общинската администрация като сложна структура този вид обслужване е наложително.
Организацията на работата в комплекс за всички дирекции ще осигури хармонизиране на деловодния и финансовия поток от данни и ще дава информация за мениджмънта на общината. Новата система ще ускорява административното обслужване и ще повишава качеството му. Тя позволява да бъде създадена пълна картотека на физическите и юридическите лица, обслужвани от Общината, а също и да се въведат всички актове за общинската собственост, с които се актуват жилища, терени и обекти, както и договорите за отдаването им под наем. Системата позволява автоматично да се следи за задълженията на контрагентите към общината и плащанията по договорите. Така ще може да се извършва контрол на задълженията на всеки субект и да се генерират уведомителни писма при просрочване на задълженията. Системата ще посочва нередовните платци, при опита им да получат дадена услуга от Общината.
В технологично отношение системата работи така, че всяка молба, договор или дейност се регистрират в общинската база данни. Данните са видни за всички, които имат права за достъп до тях.
Така поетапно ще се трупа информационна база и в един следващ момент в сайта на Общината гражданите и фирмите ще могат да следят за навременното изпълнение на преписката им, както и какви контакти и разплащания са имали с Община-Царево, уточняват от там. Системата ще им предоставя публичност и добра възможност да получават достъп до резултатите от тяхното заявление.
Източник: в. "Компас" |