Сега екипите са се съсредоточили по Южното Черноморие. Там са командировани и инспектори от вътрешността на страната. Те проверяват дали рекламата на обектите отговаря на действителността, както и дали предлаганите услуги от хотелите отговарят на звездите им. Според жалбите много хотели на юг се рекламират като 4-звездни, но условията в тях реално отговарят на 2 звезди.
Хотелиерите пък се оправдават с липса на кадри. Реално обаче те укриват легла и затова не могат да назначат повече камериери или други служители.
Масова практика е в един семеен хотел да се регистрират две от стаите, а останалите да се дават на туристи нелегално. Ако дойдат инспектори на проверка, те намират пълен хотела, но според управителите и служителите това са техни роднини - лели, чичовци, братовчеди, деца и внуци от вътрешността на страната. Персоналът е строго инструктиран да поддържа тази версия пред проверяващите и да пази тайна, споделиха от бранша.
Като регистрират по-малко легла, хотелиерите декларират и по-малък брой нощувки. Така те укриват туристически данък, който се внася в общината. За да пресече порочната практика, преди няколко седмици кметът на Кранево заяви, че ще праща екипи да броят кърпите по терасите и прозорците. Според него щом има хавлии, то има и туристи.
От проверките на Комисията за защита на потребителите реално не се очаква бърз резултат и недоволните туристи няма да бъдат компенсирани. Ако проверката не бъде направена в момента на жалбата, само от добрата воля на хотелиера зависи дали курортистите ще бъдат компенсирани, коментираха от бранша.От началото на летния сезон са извършени 2320 инспекции на територията на Северното и Южното Черноморие. Проверките на Комисията за защита на потребителите в морските курорти ще продължат до края на лятото.
Източник: в. "Монитор"