Автомагистрала "Тракия" потъва

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (8)
09:57 / 04.08.2010
19671
Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала "Тракия" (Чирпан - Стара Загора). За това алармира председателят на Браншова камара "Пътища" Румен Йовчев. Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

"Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва", категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството "Трейс Груп", а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин. От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт. Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

"По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: Дядо Господ си знае работата и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата", посочи инж. Йовчев. Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да "потънат" поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.

Трябваше да се изградят допълнителни съоръжения. Сега тялото на магистралата е под вода, при всеки по-сериозен дъжд и настилката няма да издържи дълго, смята Йовчев. Според него при потъване на пътя ремонтът ще струва много скъпо, защото на практика проблемните отсечки трябвало да се строят наново.

Ако приемем, че подобен сценарий е съвсем реален за около 5 километра от пътя край Стара Загора, затова ще са необходими около 10 млн. евро. За премахването на коловозите ще трябват още 2-3 млн. евро за цялото трасе, а за озеленяване и укрепване на надлезите - около 1 млн. евро, изчислява Йовчев. Според него затова ниската цена не винаги е най-доброто решение при пътните проекти и не трябва да се превръща в база за сравнение при стартиране на търгове за нови магистрали.

В момента се строят следващите два участъка от магистрала "Тракия". "Трейс Груп" спечели проекта между Стара Загора и Нова Загора, а от понеделник гръцката компания "Актор" започна строителството на Нова Загора - Ямбол. До месец се очаква да започне и последната отсечка от аутобана Ямбол - Карнобат, където изпълнител е "Холдинг Пътища".

Източник: в. "Труд"


Виж коментарите (8)

Още по темата (493):
19.09.2024 Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия"
14.07.2024 Катастрофа край Карнобат: Задръстването на АМ "Тракия" е километрично, автомобили прегряват
20.05.2024 Заради ремонти на АМ "Тракия": Реорганизират движението в този участък в следващите дни
26.04.2024 Ремонтът свърши: Възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока Бургас
06.04.2024 АПИ обясни защо не трябва да шофираме в аварийната лента
17.02.2024 Ограничават движението при 349-и км в платното за Бургас на АМ "Тракия"
Още новини от Регионални новини:
Айтозлия си позволи да седне пиян зад волана
19-годишен айтозлия загази сериозно
Ето какво откриха полицаи в дома на криминален тип от Средец
Съжали за постъпката си
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
Пиян на мотика чех реши да шофира, закопчаха го край Кошарица


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).