Хотелиерите посрещат "Лято 2013" с много добра подготовка на базите си, голяма част от тях са реновирани. Всички хотели в курорта работят и приемат туристи. Базата, с която курортът посреща новия сезон е над 150 000 легла, като само в зона "Изток" броят им надхвърля 70 000. С всяка изминала година хотелиерите в "Слънчев бряг" подобряват качеството, съдържанието и разнообразието на туристическия продукт, който предлагат в обектите си. Все повече All Inclusive обслужването се утвърждава като предлагане и интересът на туристи от всякакви националности към този тип продукт нараства.
И през този сезон к.к. "Слънчев бряг" ще посрещне хиляди туристи от цял свят и ще им предложи своите плажове, атракции, хотели и всички съоръжения, за да им осигури една невероятна ваканция. През пиковите месеци "Слънчев бряг" е най-привлекателният курорт за млади хора и семейства с деца. Южната и северната част на комплекса са по-спокойни и там почиват предимно семейства с деца, докато централната част на курорта се предпочита от младите хора, защото те са близо до нощните атракции и заведения. Пенсионерите от чужбина предпочитат месеците, април, май, септември до първата десетднeвка на октомври.
Три дни преди официалното откриване, броят на туристите в курорта наближава 50 000. Според ранните записвания е установен ръст между 7-10 процента, което сочи по-добър от 2012-та летен сезон. През юни Слънчев бряг ще посрещне гости от традиционните дестинации Русия, Германия, Великобритания, Украйна, Молдова, Беларус, Литва, Полша, Чехия, Скандинавските страни.
В предвид предприетите действия за облекчаване на визовия режим и откриване на допълнителен брой изнесени визови центрове в Русия, Украйна и др., се очаква ръст на чуждестранните туристи, различен за отделните пазари. Очакванията са за ръст между 12 и 14 процента спрямо миналата година на руския пазар, от пазар Украйна и Беларус също се очакват добри цифри. Около 5 процента е очакваният ръст на британските граждани. През месеците април и май т.г. имаше увеличение на туристите в сравнение с миналата година. Посещаемостта в курорта през тези месеци беше по-силна в уикендите и около почивните дни заради националните празници.
"Слънчев бряг" добре се развиват пазарите Сърбия, Македония, Румъния, Израел, Португалия, Франция, Холандия, Белгия. Данните, с които разполагаме, показват, че на този етап икономическата ситуация в отделните страни не оказва съществено влияние върху намеренията им за пътуване в България още повече, че ние сме конкурентоспособни на база качество-цена, каза председателят на Управителния съвет на сдружение "Съюз на собствениците" Елена Иванова.
В сравнение с лятото на миналата година този сезон в Слънчев бряг няма да е по-скъп от към почивки и атракции. Чуждите туристи проявяват интерес към различна категория хотели, но най-предпочитани са с три и с четири звезди. Наблюдава се движението и в т.н. културен туризъм.
Чужденците твърдят, че летните ни курорти са красиви, но трябва да обърне внимание на чистота, да се спре строителството, искат повече тишина и спокойствие, както и условия за забавление на децата.
Основният проблем пред туризма е ниската себестойност на туристическия продукт, липсата на средства от страна на държавата и подходящи възможности, с които да стимулира туризма, да насърчава хотелиери и ресторантьори с определени инструменти. Цените на туристическия продукт са едни от ниските, в същото време всички цени на основните ресурси в туризма се покачват непрекъснато - ток, такси смет и други съпътстващи услуги. На водещо място продължава да стои и недостатъчно добрата инфраструктура. За българския туризъм остава проблемът с липсата на кадри. Тук е моментът и на държавата да инвестира в образованието на добре подготвени специалисти в областта на туризма. Най-голям е недостигът на ниските нива - сервитьори, бармани, готвачи. България има много добре подготвени такива кадри, които заради атрактивното заплащане по съседни наши държави и курорти по време на сезона напускат страната.