Вижте какъв автобус тестваха от "Бургасбус" | ||||||
| ||||||
Автобусът е нископодов, с автоматична рампа за улесняване на трудноподвижни хора. Силовата верига за задвижването на автобуса е базирана върху технологията "сериен хибрид“. Дизеловият двигател няма механична връзка с двигателната ос, задвижва електрически генератор, който от своя страна зарежда високо-технологична акумулаторна батерия и захранва променливо-токовият тягов двигател. Системата за контрол на задвижването получава информация от всички силови агрегати и разпределя наличната мощност в зависимост от конкретната обстановка и изисквания. Обслужването на всички служебни нужди от електрическа енергия (осветление, системи в салона и други), се извършва от електронен алтернатор, без механично задвижвани елементи. Автобусът притежава възможността за приближаване, престой и потегляне от спирката в режим на нулеви емисии. В процесите на забавяне и/или спиране наличната кинетична енергия се рекуперира, като зарежда батериите. Всички процеси на ускоряване като енергийна нужда се поемат предимно от акумулаторната батерия. |