Звездите на хотелите ни стават вечни? | ||||||
| ||||||
Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Веселин Златев коментира, че такова решение е добро за коректния бизнес, който няма да бъде затормозяван с излишна бюрокрация. Затова броят на служителите на КЗП, които правят проверките, трябва да се увеличава. Освен планови, те извършват такива и по сигнали на гражданите. Отговорност на собствениците на хотели е да познават в детайли изискванията за своята категория и да бъдат готови да понасят санкции, когато нарушават правилата. В най-драстичните случаи на нарушения от страна на хотелиерите, които бъдат установени, КЗП ще отнема и звезди, обясниха идеите си за текстове в новия Закон за туризма представители на бранша. От началото на този сезон най-много оплаквания в комисията са постъпили от среднощен шум от заведения, а на второ място са жалби срещу некачествена храна, включена в цената на пакета, обобщи Веселин Златев. От туристическия бранш сами настояват за промени, с които шумните изстъпления на туристите и гръмките заведения да спират в полунощ. Почти всички легални туроператори са готови с платформите си за онлайн продажби, каза Донка Соколова, председател на БАТА. Това също ще залегне в новия закон и е абсолютна новост за българската практика. Досега туристически пакети се предлагат по интернет, може да се извърши и резервация, но същински договор няма, докато клиентът не посети туроператорския офис и не получи ваучера си. Източник: в. "Монитор" |