© Impact Press Group | | Туроператорът "Алма тур" e изпращал на морските летища пътници фантоми, за които никой не е купувал билети за връщане. Затова имената на пасажерите не са влезли нито в резервационната система на "България Ер", нито на друга авиокомпания. Това съобщиха от националния авиопревозвач вчера.
От там са категорични, че "България Ер" никога не е отказвала да качи на борда си пътник, чието име фигурира в списъците с пасажери. Онова, което "Алма тур" хвърлят в пространството, е бройка хора, които не знаят как ще се върнат у дома, но не става ясно с коя компания би трябвало те да пътуват. Причината е, че туроператорът не им е запазил места, обясниха от авиокомпанията. "България Ер" работи по договор за съвместно изпълнение на полетите с няколко руски превозвача и ако хората са кацнали у нас с едната, може да отлетят с другата. Фактът, че списъците не са известни на нито една от компаниите, означава, че пътниците никога не са имали билети категорични са от "България Ер".От националния превозвач напомниха още, че "Алма тур" е регистрирана по IATA, притежава съответния код и може да осигурява самолетни билети по всяко време. Фактът, че туроператорът не осигурява тези билети, означава, че проблемът е при тях.
На този етап "България Ер" превозва средно по 5 хил. туристи седмично към Русия и лети по 16 честоти, съобщи търговският директор Мария Стоянова. С нито един друг туроператор не е възниквал проблем при превоза на пътници, допълни тя.
Междувременно вчера министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че руски туроператор е платил полета за 139 пасажери до Санкт Петербург. По-късно стана ясно, че билетите са закупени от естрадната звезда Филип Киркоров. "Това е мой дълг, защото се чувствам българин.", коментира Киркоров пред РИА Новости. В същото време Федералната агенция по туризъм на Русия призовава местните туристически оператори и агенти да не работят с фирмата "Алма Тур-Санкт Петербург", докато тя не гарантира връщането на клиентите си от България.
Източник: в. "Монитор" |