Стоян Граматиков: Между 8 000 и 10 000 българи звънят на ден на телефон 112 | ||||||
| ||||||
Във връзка с пренасочването на старите спешни номера 150, 160 и 166 към телефон 112, Граматиков обясни: "Системата е оразмерена достатъчно и като технически капацитет, и като персонал, за да поеме трафика, който очакваме да се генерира от всички спешни телефони. До момента трафикът се е увеличил два-два пъти и половина, за районите, в които е извършено пренасочването, което е според очакванията ни". "Националната система 112 приема и предава инциденти към службите за спешно реагиране, а те са тези, които мобилизират и управляват необходимите ресурси, т.е. решението по какъв начин ще отреагират на дадения инцидент е изцяло в техните компетенции. За колко време реагира съответната служба, зависи от много фактори и не може еднозначно да се дефинира. Това зависи от местоположението на инцидента, от трафика по улиците, от наличието на екип в близост на събитието и други", посочи директорът на Националната система 112. Той отбеляза, че близо три милиона повиквания са приети в центровете 112 през 2010 г. С 69 % е нараснал средномесечният брой сигнали, изпратени от телефон 112 към службите за спешно реагиране през изминалата година спрямо 2009 г. Това е следствие на повишената популярност за услугата 112 у нас. Фалшиви обаждания има във всички европейски държави, като България не е сред водещите държави-членки по този показател, поясни Стоян Граматиков. Източник: Агенция "Фокус" |