И последната отсечка от АМ "Европа" получи разрешение за строеж | ||||||
| ||||||
Отсечката е с обща дължина 16.5 километра. През април миналата година започна строителство, но на едва 6-километров участък, като още тогава стана ясно, че останалата работа ще продължи след теренно обезпечаване на обекта. Оказва се, че през август е издадено разрешение за строеж за още 7 километра. Така от целия лот остана едно малко парче от 3 километра. Имаме разрешение за строеж за магистрала "Европа“. Нашата цел и приоритет е до летния сезон да имаме пълно изграждане и връзка между границата със Сърбия и скоростния път към София“, коментира Коритарова във вторник В отговор на запитване от Economic.bg, Министерство на регионалното развитие отговори, че разрешението за строеж е издадена на 27 септември, като е обнародвано в Държавен вестник на 1 октомври. Строителството в него ще започне след подписването на Протокол 2а за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво за строеж на техническата инфраструктура", посочиха от ресорното ведомство. В средата на август тази година ресорното ведомство започна да отчуждава имоти в землището на село Мрамор. Средствата на стойност над 15.2 млн. лв. бяха осигурени от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура“. Процедурата по отчуждаване на имоти – частна собственост бе обоснована с наличието на одобрени и влезли в сила изменения на подробни устройствени планове – парцеларни планове. Припомняме, че лотът между Сливница и СОП се изгражда от ДЗЗД "Европа-2022“, в което участват: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой интернешънал“ ЕАД и "Обонато Билд“ ЕООД. Стойността на договора е за близо 267 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Европа“, с участници: "Пътинвест-инженеринг“ АД, "Стройнорм“ ЕООД и "Ер Джи Консултинг“ ООД. Техният договор е за близо 6 млн. лв. с ДДС. Изграждането на отсечката е съфинансирано от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г. Припомняме, че за да не бъде изгубено финансирането, до края на годината обектът трябва да е готов поне на 50%. Всъщност строителството на магистрала "на парче“ е традиция. Аутобанът е разделен на три лота, но дейностите на всеки един от тях започват в различни участъци, което прави строежът още по-раздробен. През април миналата година бившият премиер Гълъб Донев и бившият регионалният министър Иван Шишков откриха 6.5-километрова отсечка в лота между ГКПП "Калотина“ и Драгоман, чиято обща дължина е 14.5 километра. Останалите 8 километра от него пък бяха открити през октомври 2023 г., но вече от бившия транспортен министър Георги Гвоздейков и бившия регионален министър Андрей Цеков. |