© Burgas24.bg | | Зимни и летни гуми при камионите и автобусите няма. Това каза Красимир Лалов, заместник-председател на Националното сдружение на българските превозвачи във връзка с акция "Гума" на транспортното министерство. Според Лалов, през годините обществото се заблуждава, че при товарния и автобусния сектор има летни и зимни гуми.
"При зимни условия има едни гуми, които са с шипове, но те са за Далечния Север. Те са забранени в Европа, защото имат шипове и развалят настилката. Там има други условия на каране, защото се кара върху заледени повърхности и сняг", посочи той.
Лалов каза, че за автомобилите, които превозват стоки, трябва да имат грайфер минимум милиметър и половина. Камионите, които превозват опасни или взривоопасни товари, трябва да имат 3 милиметра грайфери. "Това са условията. Това, че някои карат т.нар. "пистарки"- то това го има и при леките коли, и при автомобилите, които извършват обикновено вътрешни превози, но най-вече при старите самосвали, например "Камаз", "Зил". Това са хора, които в голяма част са в сивата икономика и при тях проверки няма. Те могат да бъдат видени на пътя и там е шофьор, камион или двама братя имат два камиона и всичко, което се изкара отива в семейството, а за техническото състояние на автомобилите не се отделя внимание", коментира Лалов.
Той обясни, че такива шофьори пътуват регионално. "Те обслужват например София и околностите, Пловдив и околностите и те са в най-лошо положение. Българските международни транспортьори не може да си позволят това нещо. През целия трафик от България до Западна Европа те са проверявани и глобите са строги. Така че никой от българските превозвачи в това направление, както и автобусните превозвачи, не могат да си го позволят", беше категоричен Красимир Лалов.
Източник: Агенция "Фокус" |