Създадоха ново поколение батерия за електрическите автомобили, доста по-издръжлива | ||||||
| ||||||
Експериментът, проведен в сътрудничество с BMW, бе обявен в средата на 2022 г. и по този начин направи възможно удвояването на декларираната от германската компания автономност за своя SUV с нулеви емисии, пише "24 часа". Компанията ONE твърди, че нейната батерия Gemini има обемна енергийна плътност от 450 Wh/l на ниво пакет и че общият капацитет на батерията, който по отношение на външните размери е сравним с традиционната, е над 185 kWh. Тайната на рекордната плътност и високата производителност на батерията Gemini се крие в нейната специфична архитектура, която приема 2 различни типа клетки. Това са литиево-железно-фосфатни (LFP) клетки и клетки без аноди. Клетките с висока енергийна плътност, налични в батерията Gemini, тези без аноди, имат сравнително кратък живот в сравнение с LFP. Поради тази причина последните се използват при ежедневно шофиране, докато първите се намесват само в случай на необходимост, като например по магистрала, където захранването с енергия е постоянно. Компанията твърди, че за батерията се използва 20% по-малко литий, 60% графит, 75% никел и 100% кобалт. |