© Burgas24.bg | | По време на пресконференцията за политиките на държавата по въпросите на морските и речните пристанища, изпълнителният директор на Пристанище Бургас, Диян Димов запозна гостите с проблемите и плановете за развитие на порта.
С кратко встъпително слово, изпълнителният директор на Пристанище Бургас, Диян Димов, представи мощностите, с които разполага пристанището.
Като основен проблем за Пристанище Бургас, той посочи изплащането на заем от Японската банка, усвоен за изграждане на Терминал 2А, специално изграден за товари от з-д "Кремиковци".
80% от потреблението на природен газ да минава през Бургас
В програмата за реформиране на Пристанище Бургас е залегнало на първо място концесионирането.
Ръководството на пристанището обсъжда възможностите за създаване на LNG терминал на мястото на Терминал 1 със експерти от МТИТС и ДППИ.
Целта- газовите доставки да бъдат диверсифицирани. Около 80% цялото потребление на природен газ ще минава през Пристанище Бургас.
Международният металургичен консорциум "Фьосталпине" може да съживи Терминал 2Б.
Ръководството на пристанището се надава преговорите с международният консорциум "Фьосталпине", които са били прекъснати поради световната икономическа криза, да бъдат възстановени. Цели се инвестиране от страна на консорциума в Терминал 2Б за насипни товари. Другият терминал 2А пък трябва да стане интермодален.
Втората линия по която ще се търси развитие за Пристанище Бургас е финансиране по Оперативна програма "Транспорт". От ръководството се надяват на политическа воля в МТИТС и ДППИ за включване на оператора в програмата.
Деян Димов коментира още, че нито Пристанище Бургас, нито Пристанище Варна, са включени в проекти по ОП"Транспорт" в периода 2007-2013г. |