Андрей Дянов: Спирачният път при мотоциклета е по-дълъг
Автор: ИА Фокус 11:32 / 13.07.2023Коментари ()658
©
Добре е първият мотор да е по-малко мощен, с по-малка кубатура – до 250-300. Това каза създателят на Sofia Riders Андрей Дянов в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“.  

Много е важно младите мотористи да са изключително концентрирани в пътната обстановка и да оценяват ситуацията на пътя. "Никакво разсейване, никакво оглеждане, просто да гледа навсякъде по всяко едно време, да обръща внимание на преки, ако евентуално някой може да изскочи от тази пряка. Когато кара зад друг автомобил, когато се прережда, да бъде изключително внимателен и да може да предвижда какво останалите участници в движението биха направили, което да го ощети по някакъв начин“, призова Андрей Дянов.  

Курсовете за придобиване на правоспособност за управление на мотоциклет предоставят обучение на съвсем базов етап. Много частни школи обаче предоставят усъвършенстване на управлението на мотоциклет, заяви Дянов. "Ние в Sofia Riders имаме трак дни, което е управление на мотоциклет в подсигурена среда, т.е. писта, както в България, така и в Гърция, в Серес. Те включват обучение с инструктор, настоящ състезател. Това е доста полезно за всеки един начинаещ мотоциклетист, както и за опитни такива“, каза създателят на Sofia Riders. Такова събитие ще се проведе и през предстоящия уикенд за 13-ти път на писта "Дракон“ до Хисаря, допълни той.  

Екипировката за градско и извънградско каране е еднаква. "Това, което лично аз препоръчвам, е кожена екипировка. Тя е най-издръжлива на триене, на висока температура, самите протектури са най-здрави, най-издържащи на удари“, обясни той. 

През летните месеци са предпочитани алтернативи от текстилна материя, тип мрежа.  

Основната причина за инцидентите с мотоциклети е несъобразената скорост. "Колкото по-висока е скоростта, толкова по-малко е времето за реакция. Мотоциклетът не спира както автомобила с четирите гуми, и спирачният път е по-дълъг“, обясни Андрей Дянов.  

Една от най-честите причини за смъртни случаи при мотоциклетистите е пресичане на двойната непресечена линия в неговото платно.  

В случай че мотоциклетистът загуби управление над мотора, той трябва да се опита възможно най-бързо да се отдели от него. "Хубаво е да сме с максимално събрани крайници, за да избегнем повече травми“, посъветва той.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Andrei-Dyanov-Spirachniyat-put-pri-motocikleta-e-po-dulug-1751066
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.