Ще разчитаме ли само на един пилот в самолета? | ||||||
| ||||||
Чисто технически това е напълно възможно. Те могат да се управляват и кацат сами, но административно и организационно това е невъзможно. Това заяви за "Твоят ден" авиационният журналист Александър Богоявленски. По думите му авиокомпаниите имат нужда да намалят още разходите. "Преди 30-40 години екипажът се състоеше от 4-5 души, след това броят намаля на трима. Екипажите да са от 2 души е в 90% от самолетите през последните 20-30 години. В момента има доста самолети, които изискват трима човека екипаж. Има много еднопилотни самолети, но има изисквания за маса и брой пътници, в повечето случаи едномоторни, но има и двумоторни. При междуконтитентални полети е честа практика да се пилотира от един човек, за да почива другият, а много случаи има и трети, който ги подпомага", обясни той. Според него автоматизацията никога не управлява сама самолета, винаги има наблюдаващ човек. "Невинаги автоматиката може да реши проблемите, затова е нужен човек. Поради тази причина един пилот е рисково решение", заяви Богоявленски. |