България е първата страна, включила хора в неравностойно положение при извършването на проверки за достъпна интернет среда | ||||||
| ||||||
Във форума експертите посочиха, че част от уебсайтовете и мобилните приложения у нас за електронни услуги, са ограничавали хората в неравностойно положение. Решението на този проблем стимулира надграждането на капацитета на администрацията у нас, като я сближава с гражданите и прави управленските процеси по-ясни и прозрачни. Навлизането на цифровите технологии наложи нов вид комуникация, която дава възможност на институциите да подобрят своя имидж пред обществото. МЕУ наблюдава нивото на достъпност на съдържанието на интернет страниците и мобилните приложения на администрациите и организациите от обществения сектор. Така се идентифицират реалните проблеми за използваемостта на уебсайтовете, скрити за автоматичните инструменти за оценка на достъпността. От съществено значение е информацията в уебсайтовете, предлаганите услуги и мобилните приложения да е в достъпен формат. Това ще гарантира, че тя достига до всички потребители, включително и хората в неравностойно положение, чрез използване на различни помощни технологии. Последователните действия на МЕУ по темата и включването на хора в неравностойно положение, по време на проверките, бяха високо оценени от еврокомисарите по вътрешен пазар и по равнопоставеност Тиери Бретон и Хелена Дали. Практиката на МЕУ послужи като пример за редица европейски страни. |