"Главният двигател на кораба - Doxford, е уникален, вероятно е един от последните останали. Напълно е възможно да бъде продаден за повече пари от дадените от рециклиращата компания за целия кораб", подчерта турският спец. Той дори коментира, че корабът е морски исторически паметник.
"В моята страна ценим морската история, такъв съд никога няма да бъде оставен за нарязване. Ако беше в Турция, със сигурност щеше да бъде превърнат в музей. Ние ценим нашата история", каза още капитанът.
"Петър Берон" бе продаден на търг за 1 239 999 долара през миналата година. Също през 2014 година бе продадена за нарязване и българската подводница "Надежда".
Единствените останали символи на службата на "Петър Берон" у нас са останали неговата резервна котва, една спасителна лодка, компас и последният флаг на кораба.
"Петър Берон" е дълъг 139,26 метра, широчината му е 18,02 метра, а максималното газене - 8,26 метра. Разстоянието между кила и топа на фок-мачтата е 39,30 метра. Максималната скорост, която развива под български флаг е 13,5 възла, а екипажът му (като товарен кораб) е от 36 души. Главният двигател е двутактов петцилиндров дизел Doxford, построен в Sunderland с мощност 6250 к.с. при 112 оборота в минута. Съдът е построен от Joseph L. Thompson & Co, Sunderland, Англия. На вода е спуснат на 4 септември 1948 г. Първото му име е BRANDANGER. Бил е собственост на базираната в Норвегия Westfal-Larsen & Co. AS.