ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Турист: Когато ти се наложи да платиш осем евро за чаша вино, виждаш, че не е евтино | ||||||
| ||||||
За германците Турция е сред петте най-популярни туристически дестинации, а в световен мащаб заема четвърто място по посещаемост, пише икономическото издание "Виртшафтсвохе". Вълшебната дума, на която Турция разчита за привличането на туристи вече от над 30 години е "ол инклузив". По турската ривиера има хиляди хотели, които предлагат този вид обслужване: от храната до напитките на басейна, спортните площадки, малките магазинчета и разбира се - собствена плажна ивица. При това на добри цени - поне досега беше така, уточнява АРД и припомня, че рязкото увеличение на цените в Турция засега и туристическия бранш. Увеличението на цените е осезаемо Един пример: старият град на Анталия. Двамата туристи от Нюрнберг виждат, че са настъпили промени. Не става дума за цената на почивката, а за цените извън хотела. "Когато изведнъж се наложи да платиш осем евро за чаша вино, виждаш, че не е евтино. Това отговаря на германските цени, а не съм си представял нещата така", споделя единият от тях пред ARD, цитиран от "Deutsche Welle". Хранителните продукти, ресторантите, но и туристическите обиколки из забележителностите или пък малките сувенири - всичко е поскъпнало. Инфлацията за март е 68,5 процента в сравнение със същия месец на миналата година. Индивидуалните туристи се сблъскват с това увеличение, което се е превърнало в траен проблем за турците. Търговците в магазинчетата в стария град на Анталия също се обезпокоени. Лютфи Чакър, който има магазинче за керамика, принципно е доволен от старта на сезона. Но високите цени и привързаността на туристите към почивките ол инклузив му създават затруднения. Търговецът посочва пред АРД: "При този вид почивки се прави всичко възможно на туристите да не им се налага да напускат хотела - имат всичко на разположение. Това, разбира се, има предимства, но има и недостатъци". Германците ще продължат да пътуват За разлика от малките ресторанти или магазини, големите хотели се справят по-добре с инфлацията. Т.е. този, който сега си ангажира почивка от Германия, няма да усети особено повишените цени, казва пред АРД туроператорът Дениз Угур. Като цяло цените са се повишили с около 6-7 процента в сравнение с миналата година, посочва той. Възможно решение за туристите с по-малък бюджет е например да им бъде предложен ограничен ол инклузив. Или пък ваканции с по-гъвкава продължителност - не само седем или 14 дни. Угур е оптимист за предстоящия сезон - германците искат да продължат да пътуват. "Пътуванията са модерни - те продължават да са ценни за хората, защото, въпреки нарасналите цени, се пътува повече". Директорът на германския Институт за изследване на туризма Бернд Айзенщайн казва пред "Виртшафтсвохе", че цените на хотелите в Турция са се увеличили с 10-15 процента. Но не смята, че това ще накара германците да се откажат от ваканциите си там. "От опит знаем, че германските туристи не се впускат веднага да се отказват от почивките си, а по-скоро пестят повече по време на ваканцията." "Никакви компромиси с качеството" Хотелиерът Динчер Сарикая от Кемер, град на около час път от Анталия, също изразява пред АРД мнението, че желанието на хората да пътуват не е намаляло. Двойна стая в неговия хотел струва между 60 и 70 евро извън сезона, 100 евро по време на сезона. И тези цени са очевидно атрактивни за германците, които с удоволствие идват да почиват на ол инклузив. "Макар да ни се налага да се борим с цените, се опитваме да не допускаме никакви компромиси с качеството. Такива са недопустими", посочва Сарикая. Лично той би предпочел да се откаже от част от печалбата с надеждата, че икономиката ще се стабилизира. И той се радва на предстоящия сезон - и вярва на турския министър на туризма, който тази година иска да привлече рекорден брой туристи - включително хора, готови да платят повече. По-малко евтин туризъм, но всички са добре дошли: така изглежда неговата визия за бъдещето на туристическата страна Турция. В Кемер и Анталия това изглежда се е наложило, посочва още АРД. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1002 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/167 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Преобразиха това бургаско училище
17:19 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета