Светът приема противоречиво новината за смяната на името на "Фейсбук"
"Фейсбук" става "Мета". Технологична компания "Фейсбук" променя името си на "Мета". Това съобщи нейният основател Марк Зукърбърг. Имената на едноименната социална мрежа и платформите Инстаграм и Уотсап обаче се запазват.
"За да покажем кои сме и какво се надяваме да изградим, с гордост съобщавам, че нашата компания вече се нарича "Мета". Мисията ни остава същата - да свързваме хората. Нашите приложения и техните брандове също не се променят"
Така Марк Зукърбърг съобщи новото име на "Фейсбук" и обяви началото на нова глава в развитието на компанията. Името идва от гръцката дума "мета", която означава "отвъд", а логото е знакът за безкрайност. Новото име е част от амбициите на компанията да създаде "метавселена". По думите на основателя ѝ чрез новата виртуална реалност хората ще оставят екраните.
"Вероятно това е нещо средно между "Стар трек" и 3D свят, в който можеш да живееш и да действаш, все едно си на среща или седиш до някого, а той или тя изглеждат реални", заяви Алън Адамсън, съосновател на компания за маркетинг и бранд мениджмънт.
Скептиците обвиниха Зукърбърг, че се опитва да отклони вниманието от т.нар. "Фейсбук пейпърс" - изтекли в медиите документи за бизнес практиките на компанията. Това предизвика сериозна криза за нея и насочи вниманието на законодателни и регулаторни органи, не само в САЩ.
"Времето е всичко, когато става дума за нов бранд. А моментът е труден, изглежда малко като "Магьосникът от Оз", ако си спомняте този филм, като задкулисни игри", заяви Алън Адамсън.
Според Марк Зукърбърг с течение на времето хората ще спрат да използват Фейсбук, защото ще има други продукти.
"Мета" планира да се листне на борсата на 1 декември.