Всички 11 българи на борда на ферибота "Норман Атлантик" са спасени. Информацията потвърдиха и от българското Външно министерство. Българите са превозени с кораб до Италия, където са настанени в болници за рутинни медицински изследвания. Всички се намират в добро състояние. По последни данни 10 души са загинали след пожара на ферибота "Норман Атлантик". 36 души се издирват. Капитанът е напуснал последен плавателния съд, след като окончателно приключи евакуацията на 427-те пътници и членове на екипажа.
Товарен самолет върна обратно в Гърция 45 пътници от горящия кораб, всичките гърци. Той ги е взел от италианския град Бари, където са били превозени със спасителна лодка. Други 69 пасажери, предимно гръцки граждани, бяха транспортирани в Гърция на борда на круизния лайнер "Круиз Европа", който също взе участие в спасителните операции.
"Съпругът ми остана там, той бе един от последните, които напуснаха ферибота. Но сега не знам къде се намира и кога ще се върне", обяснява една от пасажерките.
"Наложи се да импровизираме, екипажът изпадна в пълна паника, явно нямаше опит при кризисни ситуации", разказва друг пътник.
Прокуратурата на Бари започва разследване за извършено криминално деяние във връзка с пожара на борда на ферибота. То трябва да установи дали пожарът е предизвикан от небрежност. Следователите ще се опитат да изяснят обстоятелствата, при които е започнал пожарът, и защо не е бил потушен. По предварителна информация на борда на кораба е имало 222 автомобила, от които над 100 тежкотоварни. Позволеният брой обаче е 195 МПС-та. Сред тях е имало и няколко цистерни със зехтин, които са създали условия за силен пожар.
"Норман Атлантик" е плавал под италиански флаг, но негов собственик е гръцката фериботна компания АНЕК, която твърди, че той е бил в изправност и че на 19 декември е минал инспекция. Стана ясно обаче, че при проверката били установени нередности с херметичното затваряне на вратите и със светлинната сигнализация при аварии. Не е имало и достатъчно спасителни средства. Бил даден 15-дневен срок за коригиране на пропуските и липсите.