Ще успеят ли да "изобретят колелото" отново, за да се намали замърсяването?

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
08:31 / 23.05.2023
439
Производителите на гуми в световен мащаб са подложени на все по-силен регулаторен натиск да "изобретят колелото" отново, за да намалят замърсяването, което гумите оставят по пътищата, съобщава Ройтерс. Контролните органи смятат, че това намалява като цяло "зеления образ" на електромобилите, чието присъствие по пътищата главоломно расте.

Когато гумите се трият по пътищата, те отделят малки частици. Допълнителното тегло на електромобилите, което идва от техните батерии, означава, че тази малко обсъждана форма на замърсяване, причинявана от приблизително 2 милиарда гуми, които биват произвеждани ежегодно, се превръща в голям проблем.

Големите производители като "Гудиър" (Goodyear), "Бриджстоун" (Bridgestone), "Мишлен" (Michelin) и "Континентал" (Continental) освен това се опитват да се справят с конкуренцията на по-евтините си китайски съперници.

"Все още не е възникнала "перфектната буря", но тя е съвсем близо", казва Гунлаугур Ерлендсон, главен изпълнителен директор на базирания във Великобритания стартъп "Енсо" (Enso), която разработва по-устойчиви гуми, предназначени специално за електромобили, и отдава под наем гуми, които впоследствие рециклира.

Производителите на гуми освен това трябва и да се справят с проблема с вредните емисии и да търсят алтернативи. Научни изследвания разкриват високата токсичност на гумите, които съдържат средно 200 компонента и химикали, извличани най-често от суровия петрол.

Макар и критиците да признават, че гумите наистина съдържат много токсични и карциногенни химикали, около една съставка, намираща се във всички гуми има консенсус - антиоксидантът 6PPD, който намалява напукването.

Тази година Калифорния се очаква да бъде първата административна единица в света, изискваща от производителите на гуми да демонстрират, че търсят алтернатива на 6PPD, който може да е смъртоносен за някои риби и е бил открит в човешка урина в Южен Китай.

ЕС от своя страна се очаква за пръв път да включи с новия пакет регулации за емисии "Евро 7" и стандарти за автомобилните гуми.

Сблъсквайки се с тези проблеми, производителите ще трябва да разработят гуми, които генерират по-малко отпадък при по-тежки автомобили. По данни на "Мишлен" и "Гудиър" електромобилите износват гумите два пъти по-бързо от бензиновите и дизеловите коли.

"Неочакваната последица от все по-широкото използване на електромобилите е, че ще имаме повече замърсяване, ако не разработим по-добри гуми", казва Ерлендсон. Тестове на гумите на "Енсо" показват, че те генерират 35 на сто по-малко боклук от първокачествените гуми за електромобили на големи производители, пише "24 часа".

"Бриджстоун" и "Гудиър" засега отказват да дискутират емисионните предизвикателства пред сектора. Но от "Мишлен", "Континентал" и "Пирели" (Pirelli) заявиха за Ройтерс, че търсят алтернативи на 6PPD, а "Мишлен" и "Континентъл" посочват, че са нужни съвместни усилия в тази посока.

По отношение на "Евро 7" от "Мишлен" настояват за глобални стандарти, които да ограничат пазара на бързоизносващи се и евтини гуми. "Континентал" призовава за глобален стандарт за износване с прозрачно етикетиране за потребителите.

Виж коментарите (0)
Още новини от Международни новини:
Арестуваха осем души, след като шестима починаха по съмнения за н...
Европрокуратурата погна управител на наша фирма, опитал да присво...
Експерти: Възможно е да се постигне мир в Близкия изток, но не за...
Една от най-големите компании в света въвежда четиридневна работн...
Урсула фон дер Лайен призова да спрем да мълчим: Жени като Дебора...
Турчин застреля седем души, сред които родителите и сина си


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).