"Ядем храна с изтекъл срок на годност, водата не става за пиене, заради недостига на гориво спира и тока, а навън температурата е 50 градуса и без климатици е ад", обяснява в skype Християн Г., който е трябвало да бъде барман на пасажерския кораб.
Всичко започва в средата на месец май, когато 24 българи, наети от агенция САПКО, заминават за Мексико, за да работят на пасажерския кораб. Някои от тях са професионални моряци, други - персонал. Българите са сключили преки договори с компанията, която е наела пътническия кораб. Дружеството е P.V. Enterprises и според справка на Maritime.bg е собственост на гръцкия гражданин Peter Villiotis. Според моряците собственик на плавателния съд е Националната круизна компания на Мексико. Екипажът на OCEAN STAR PACIFIC е от различни националности - българи, гърци, индонезийци, мексиканци и един румънец - общо 90 души.
По думите на бармана Християн, пари не са им изплащани от края на май. Получили са аванс от по 100 долара, които не стигат за нищо. Едното от момичетата вече било в нервна криза заради безизходицата на кораба.
На 21 юли един от наетите българи успява да се върне, а на 26 юли със съдействието на Външно министерство се прибират още седем души. На борда на OCEAN STAR PACIFIC обаче все още са останалите 16 българи. Първият прибрал се - Милен Савов, нает като дърводелец, разказа пред Дарик, че договорът му е бил за 7 месеца, но един ден капитанът го извикал и му казал да се прибира. Платили му дължимото в песос, което изяло голяма част от договорените долари. Дължимите неустойки Милен така и не видял. Останалите 7 българи, дошли си преди седмица, също не са получили обещаните пари.
Българите, които все още живеят на кораба, закотвен в Мазатлан, са вече отчаяни. Потърсили са съдействие от ITF (международна организация за защита правата на моряците). Тъй като много въоръжени лица охранявали пристанището, само един от агентите на ITF успял да се качи на палубата. Подписали споразумение, според което собственикът на кораба се задължава да изплати дължимите суми, ако в едномесечен срок не го направи наемателят, който е прекият работодател в случая. По думите на Християн Г. и това не се случило.
16-те наши сънародници търсят съдействие от медиите, за да получат помощ от българската държава поне за завръщането си у дома. Двама от тях са от Бургас, едно от момичетата е от Добрич, а останалите 13 са варненци.
Пътническият кораб OCEAN STAR PACIFIC e построен през 1971 година във Финландия. Съдът има дължина от 194 m и широчина 24 m. През годините корабът е имал различни имена: NORDIC PRINCE, CAROUSEL, AQUAMARINE и ARIELLE. Това е вторият построен кораб за международния круизен гигант ROYAL CARIBBEAN, но през годините собствеността му се сменя многократно. В началото съдът е държал линии в Карибския басейн с начален порт - Маями.
През месец април миналата година корабът беше изтеглен до Салина Круз за ремонт. На около 6 nm от бреговете на Хуатулко на борда на кораба избухна пожар. Всички 522 пасажери на борда бяха евакуирани. Тогава на борда на кораба имаше 226-членен екипаж. Maritime.bg припомня, че инцидентът стана по време на второто пътуване под мениджмънта на базирания в Мексико оператор OCEAN STAR CRUISES. Това стана след мащабен ремонт в Курасао.
Три години по-рано, когато корабът носеше името AQUAMARINE имаше инцидент. Тогава съдът, след удар в пирс на остров Крит, получи пробойна с дължина 1,5 m, за щастие на 1,5m над водолинията. Никой на борда не пострада. Тогава на кораба имаше 872 пасажери и 407-членен екипаж. АQUAMARINE бе пренасочен към остров Милос в Егейско море.
OCEAN STAR PACIFIC (IMO:7027411) плава под флага на Панама.