Отново единственият щанд, преставящ България, бе на бургаската фирма "Атлантик" с деликатесната риба барамунди, отглеждана в акваферма и миди, добивани от плантация край Приморско в екологичночист район.
Тази година в Брюксел посетителите на изложението са били по-малко, но доста по конкретни и делови, смята Огнян Райчев, директор "Маркетинг" в бургаската компания. Друга тенденция, която той е забелязал, е нарасналото предлагане на съпътстващи дейности за рибния бранш - реклама, консултации, лаборатории, специално разработени застрахователни и финансови продукти, което е новост.
Ако в други сектори на икономиката през последните месеци са предприели леки намаления на цените, като мярка срещу свитото потребление и кризата, според Райчев за рибния бранш това не може да се очаква. Никой на изложението не е казал, че ще намалява цени. В някои страни дори може да се очаква увеличение.
За българския пазар големи поскъпвания на рибата вероятно няма да има, смята още Райчев. "Атлантик" е сред най-големите вносители на такива продукти у нас и на изложението в Брюксел представители на компанията успяха да запазят своите досегашни контакти и условия за доставка. На фона на кризата и свитото потребление фирмата поддържа равномерни ценови нива на рибата за нашия пазар, доставена от чужбина.
Запазва се и интересът на компании от други страни към продуктите на бургаската фирма - барамунди и мидите. Според Райчев вероятно би имало интерес към продукцията и на други български фирми, които работят в този бранш. За целта обаче е необходимо най-после и България да има свой национален щанд на този най-голям форум в рибния бранш, още повече Европейския съюз е предвидил форми на финансиране на подобни дейности. Така ще има по-голямо предлагане и разнообразие на риба и рибни продукти от България. Подобно нещо на изложението правят страни като Италия, Испания, Естония, Гърция Латвия и др. Тази година в Брюксел национални щандове са подредили дори страни като Албания, Тунис и Бангладеш.