Полезни съвети с оглед хаоса по европейските летища

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:22 / 06.07.2022
548
Какви са правата на пътниците при закъснял или отменен полет - съвети в "Денят започва" даде Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Пътниците освен права имат и задължения, припомни тя, те трябва да проверят статуса на полета, преди да потеглят към летището. Трябва да тръгнат подготвени и в указаното от летището време.

"Някои летища настояват това да стане не два часа, както е общоприето в последно време, а по-скоро три и повече, за да може да се преминат проверките спокойно", отбеляза Соня Спасова.

При закъснения на полет над 2 часа, според Регламент 261 авиокомпанията е задължена да осигури грижи - храна, напитки, може да се наложи дори и нощувка, както и превоз от летището до хотела и обратно.

Ако това не се случи и на пътниците се наложи да си купят сами храна и напитки, да пазят касовите бележки и всякакъв вид платежни документи, за да моигат след това да претендират тези разходи пред авиокомпанията.

"Няма разлика дали авиокомпанията е нискотарифна или не, те всички попадат в обхвата на законодателството", заяви Соня Спасова.

Добър вариант е и застраховане, което предлагат авиокомпаниите при закупуването на билет.

Виж коментарите (0)
Още новини от Международни новини:
Арестуваха осем души, след като шестима починаха по съмнения за н...
Европрокуратурата погна управител на наша фирма, опитал да присво...
Експерти: Възможно е да се постигне мир в Близкия изток, но не за...
Една от най-големите компании в света въвежда четиридневна работн...
Урсула фон дер Лайен призова да спрем да мълчим: Жени като Дебора...
Турчин застреля седем души, сред които родителите и сина си


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).