Придобиването е било потвърдено от двама добре запознати с процеса източници пред "Ройтерс", според които бордът на PSA е "одобрил сделката в петък, а изявление е планирано за понеделник". И от General Motors и от Peugeot Citroen за момента отказват коментар по случая.
Двете компании финализираха сделката след месеци дискусии и преговори, като основна пречка бяха около 10 милиарда евро в пенсионните схеми на европейското подразделение на GM. Възможно е американците да поемат по-голямата част от дефицита по тези схеми, като срещу това ще получат гаранции от французите, че няма да активизират Opel на пазара в Китай, където сходни модели с марките Chevrolet и Buick се радват на голяма популярност.
Босът на PSA Карлос Таварес заяви, че сега се отваря възможност да се създаде "шампион на европейския автомобилен пазар", с годишни продажби от над 5 милиона возила. А придобиването на Opel ще доведе до спестявания за новата група от около 2 милиарда евро годишно. До момента, за 16 поредни години Opel е на загуба, което е глътка въздух за GM, които се отървават от губещата марка сравнително безболезнено.
За да се избегне канибализирането на сходни модели от марките на новия гигант, както и за оптимизация на разходите, предстои сериозно променяне на гамата на Opel. Таварес обеща да няма значителни съкращения на работна сила, макар че плановете му включват сериозно преструктуриране на производствените мощности в страните със скъпа работна ръка като Германия и Испания. Може би най-драстични ще са мерките в британския Vauxhall, където и без това бизнесът е сериозно застрашен от Брексит.