Магазин от жени за жени се противопоставя на половото разделение
В Аржентина достъпът на жените до пазара на труда става все по-труден. Това съобщава Институтът за статистика и преброяване. Мрежа от производители на зеленчуци в Буенос Айрес си е поставила за цел да наема на работа само жени в уязвимо положение, разказва Voice of America (VOA).
В страна, в която има голямо неравенство във възможностите до кариерно развитие при жените и мъжете, Бюджетната служба на Националния конгрес установи, че жените, които имат деца, получават средна заплата с 18% по-ниска от тези, които нямат деца. Затова през 2021 г. Ванеса Дала Коста основава Las Chicas - магазин за зеленчуци, който наема на работа основно жени, пише NOVA.
Идеята за него се ражда в разгара на пандемията от COVID-19 и трудностите, които Ванеса и други жени срещат при намирането на работа. Заедно със сестра си, тя решава да се заеме с този иновативен проект. "Решихме да дадем работа на самотни майки заради личния ни опит. Много е трудно да заведеш детето си на училище, да го вземеш, да го нахраниш, да го сложиш да спи и да работиш", коментира Ванеса. Тя започва да продава плодове и зеленчуци във Facebook, докато не отваря първия си магазин. "Днес имам пет филиала и в тях работят повече от 35 жени. Повечето от тях са самотни майки", казва Ванеса.
Почти самоука в изкуството на предприемачеството, от нейния модел са се възползвали повече от тридесет жени. Мариана Лорена Шеноне е една от тях. Тя е на 42 години и има двама сина, намира в "Las Chicas" решението за генериране на доходи, които да ѝ помогнат да се издържа. "Тук съм от три години, Ванеса ми даде много възможности да се развивам. Бях продавачка, след това станах управител на клон. Чувствам, че тя промени живота ми, защото ми даде много възможности", разказва Мариана.
Според статистически данни на консултантската фирма CIPPEC процентът на женската трудова активност в Аржентина е в застой от 15 години. Данните сочат още, че майките прекарват почти два пъти повече часове в работа у дома в сравнение с мъжете, пропуски, които тази верига от зеленчукови магазини се стреми да намали, подочват от VOA.