България участва със самостоятелен павилион под мотото: "България-удивителна, впечатляваща, гостоприемна. Сподели откритието!", а Община Несебър, която е водеща по проекта "Иновативен маркетингов подход за развитие на регионален туристически продукт в общините Несебър, Бяла и Долни чифлик", представи модулния туристически продукт "5 дни - 4 сезона - 3 общини". Той обединява общините Несебър, Бяла и Долни чифлик, колкото сходни помежду си, толкова и различни, тъй като всяка една от тях има своите природни и исторически забележителности. Туристическият продукт е подкрепен и от Асоциацията на българските черноморски общини, чиито зам.-председател е кметът на Община Несебър Николай Димитров.
Основната цел при неговото реализиране е формирането на обща туристическа насоченост за целия централен Черноморски регион, която да формира нагласа на туристите какво да очакват от региона, как да го възприемат, какво да търсят и откриват за себе си при престоя си в трите общини. А конкретните предложения на продукта са : море, защитена природа, култура и история, вино и лов и риболов.
По този начин се определят и няколко вида целеви групи. Ще има и туристи, които ще посещават общините не само заради морето и плажа, но и за да вкусят добро вино, да практикуват лов и риболов. А това от своя страна ще спомогне посещаемостта да бъде не само през активния летен сезон, но и през останалите месеци на годината.
Прогнозите, след практическото въвеждане на иновативния модулен туристически продукт "5 дни-4 сезона-3 общини" в централния Черноморски регион е за нарастване средно с около 12 % на броя на преминалите туристи в региона, брой нощувки извън сезона средно с около 19% и на приходите от нощувки с около 16 %.
На националния щанд, организиран от Министерството на икономиката и енергетика, със съдействието на посолството на Р България в Руската федерация, респективно от Службата ни по търговско-икономическите въпроси и ЦПРБ, участваха общините Несебър и Кюстендил, както и 11 организации от бранша.
На специално организирана пресконференция посланикът на България в Русия - Бойко Коцев подчерта, че за руските туристи България продължава да бъде любимо място за отдих. "Данните за потока руски туристи към България за първите 7 месеца на годината потвърждават това", заяви дипломатът. За това време страната ни е посетена от 4 044 930 чуждестранни граждани, сред които 434 499 граждани на Русия или 1,7 на сто повече в сравнение със същия период на 2013 г. Руските туристи у нас са на трето място след гръцките и румънските.
"Гордеем се и с факта, че се увеличава броят на руските деца, които идват да почиват в нашата страна. Данните са показателни - тази година 30 на сто от всички деца, които са почивали в руски или чуждестранни лагери, са били в Бургас", отбеляза българският посланик. Тази година детският туризъм от Русия в България е регистрирал 7 на сто ръст.
Посланикът ни изрази увереност, че тенденцията за увеличаване на броя на руските туристи в страната ни ще продължава. Той подчерта, че българското посолство продължава да работи по развиване на проектите за поклоннически туризъм в България, за популяризиране на СПА и оздравителния туризъм.
След пресконференцията той отдели време да побеседва с водача на представителната група на трите общини - зам.-кметът на Община Несебър Виктор Борисов и да посети несебърския щанд в българския павилион, където сподели, че любимото му място за почивка е и си остава Несебър.
Вторият ден от изложението в националния ни павилион бе посветен на Несебър. От сутринта до вечерта на огромната видео стена бяха прожектирани филми, показващи Несебър като град под егидата на ЮНЕСКО и привлекателна туристическа дестинация, а от несебърския и щанд и около него бяха раздадени хиляди брошури, рекламиращи туристическия продукт: "5 дни-4 сезона-3 общини".