ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Гърците пак искат влак през "Маказа" | ||||||
| ||||||
Това е новината от разговорите на Хариту с председателя на парламентарната Междупартийна комисия за развитие на Западна Тракия Костас Караманлис и министъра на околната среда и енергетиката Костис Хацидакис. Припомняме, че темата "влакове през Маказа“ е на дневен ред и в България. Ако се реализира, големият проект "Дунав-Егея“ ще сбъдне и мечтата на поколения нашенци за продължаване на жп линията от Подкова до Комотини. Железопътното трасе е част от мегапроекта "Дунав – Егея“, който включва и скоростната магистрала свързваща "Дунав мост“ - Русе с прохода "Маказа". Голям логистичен център с гара дълга около 4 км включва проекта на жп линията с високоскоростни влакове "Южно Северен поток". Железопътната линията ще свързва двете пристанища "Мароня" и "Констанца", твърди Румен Марков от проектантската компания "Лардж Инфрастръкчър Проджектс“. Предвидено е магистралата да започва от Дунав мост при Русе и да завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н. Проектантите обясниха, че е заложена реконструкция на ГКПП "Дунав мост“ и изграждане на две нови ГКПП на "Маказа“ от българска и гръцка страна. По линията ще се движат влакове с дължина на композицията 1800 м. Скоростта с която е предвидена да се движат товарните влакове е 200 км/ч, а пътническите влакове с до 250 км/ч. Основно линията ще бъде предназначена за товари, но по нея ще пътуват и пътници. Трасето е предвидено да минава източно от Комотини, след това влиза в тунел дълъг 11 км, който излиза над Кирково, след това преминава покрай Момчилград. Гарата в Момчилград е предвидена да се ремонтира и да се превърне в голям логистичен център. Тя ще бъде дълга около 4 км, за да може да приема товарните влакове. Следващата жп гара по трасето ще бъде при хасковското село Сираково, след това Чирпан, казанлъшкото село Копринка, Габрово, Павликени между Белене и Свищов жп трасето ще напуска България и отива в Румъния. През 80-те години на миналия век български експерти също предлагат изграждането на маршрут Димитровград - Подкова - Комотини - Кавала/Александруполис, с изграждане на жп линия през прохода Маказа. И тогава, и днес обаче се отчита, че мегапроектът е прекалено скъп. В последните години бизнесът в Северна Гърция настоява Атина да поиска финансиране от Брюксел за железница под "Маказа“. За реализацията на мегапроекта първо трябва да има решение на двете правителства – българското и гръцкото, за изграждане на АМ "Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г, а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж. Прогнозният срок за строителството е 3 г. АМ "Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета, пише "24Родопи". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета