![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Фериботите по Дунав попадат ли във водния Шенген? | ||||||
| ||||||
Писменото запитване до Еврокомисията идва след редица въпроси и сигнали от български превозвачи, които и до днес прекарват часове и денонощия в чакане на опашка за фериботните връзки с Румъния при пунктовете Оряхово - Бекет и Силистра - Кълъраш. "Бизнесът основателно повдига този въпрос, защото още от Пакет Мобилност насам превозвачите са свикнали да четат европейските правила дума по дума, за да разберат какво точно се иска от тях и да не понасят щети от санкции и глоби. След като години наред тези фирми търпят загуби от чакане по опашки за контрол на ГКПП, е съвсем логично и сега бизнесът да се пита договорката за частично приемане в Шенген обхваща ли всички водни граници – и морските, и речните“, коментира Андрей Новаков. "Неведнъж сме показали, че пълноправното членство на България в Шенгенското пространство е сред основните ни приоритети. Сухопътният Шенген остава наша важна цел, затова борбата не свършва с договореното частично приемане, но настояваме то да бъде ясно тълкувано и прилагано“, заяви Емил Радев. Двамата евродепутати считат, че е логично контролът на речните пристанища да е премахнат в рамките на вече постигнатите договорености за поетапно присъединяване на България в Шенген. В същото време настояват Европейската комисия да се произнесе по този въпрос преди влизането в сила на споразумението на 31 март тази година. |
Още по темата: | общо новини по темата: 561 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/94 ] следващата страница |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg