Денят е предизвикателство и към нас, към нашите близки и приятели - да обуздаем потребителските си страсти, да се замислим за по-висшите ценности - за духовната свобода и за социалната справедливост.
За някои - празник, за други - улично парти, за трети - фестивал на въздържанието от материални придобивки и излишно харчене на средства, 28 ноември е ден, през който да покажем своята критичност към необузданото потребителство и да се погрижим за чистотата и здравето на планетата Земя.
За пореден път "Младите зелени" се опитват да популяризират този световен протест у нас, в България. Те заявяват: "Като купувачи ние трябва критично да оценяваме продуктите, които купуваме, да предявяваме претенции към компаниите. Какви са реалните рискове за страните производителки, които жертват природните си ресурси и замърсяват околната среда? Какви са рисковете за развитите страни? И тъй като консуматорското общество продължава да съществува, ние трябва да намерим по-справедливо, по-екологично решение, да направим малка стъпка към преодоляването на проблема. Международният ден без покупки е едно добро начало..."
Разбира се, инициативата се бори за промяна в начина ни на живот не само през един конкретен ден в годината. Тя е опит да се покаже, че можем да живеем добре и без повечето от "модерните достижения на науката и техниката". Целогодишно хората трябва да не забравят за това, че биха могли да консумират по-малко, да рециклират използваните материали, да изискват от компаниите производителки едно по-честно и дружелюбно отношение към природата. Супермаркетите може да предлагат голям избор от стоки, но ако цената, която плащаме, е бъдещето на планетата и на човечеството, то тази цена е прекалено скъпа.