Вестникът обаче отрича атаката му да е целенасочена. "Ние нямаме никакъв проблем с гърците. Точно обратното! - заяви пред АФП Бела Анда, началникът на политическия отдел на изданието. Тя е красива страна и има богата култура".
Откакто през януари на власт дойде радикалната лява партия СИРИЗА, тонът още се покачи. През март всички депутати получиха електронно писмо от "Билд" с покана да кажат дали ще гласуват "за", "против" или ще се въздържат в случай, че бъде предложен трети спасителен план за Гърция, макар фактически никакъв нов план за оказване на помощ сега не се обсъжда.
"Трябва да внимаваме какво се прави с парите от нашите данъци, оправдава се Бела Анда. Тази контролна функция е наша задача като независим печат", уверява той.
Светът според "Билд" е извънредно прост: от една страна, са гърците, които пият много узо, като прибират златни пенсии или мамят данъчните на слънчевите си острови. Острови, които Атина би могла да продаде, за да попълни изпразнените си каси, съветва вестникът. От друга страна - германците, които стават рано, работят целия ден и от години са дойната крава на Европа заради данъците, които плащат.
Алексис Ципрас, премиер на Гърция: "Билд" никога не споменава поста му и вижда в негово лице единствено "ужаса на Европа" или "водача на гръцките радикали". Заплахата, която представлява тази средиземноморска страна, където 2,5 милиона германци все пак отидоха да получат тен през 2014 г., изглежда толкова голяма, че вестникът задава въпроса:
Кой е по-опасен за нас - гъркът или руснакът (президентът Владимир Путин)?
Този начин на работа, който се изразява в подклаждане на огъня, е "бизнес моделът" на "Билд", обяснява пред АФП Волфганг Щорц, съветник за връзките с обществеността и автор на изследване върху вестника.
Целта е изданието да има максимум читатели. Един ден ще е министърът на финансите, следващия - може да е разводът на филмова звезда, а третия - посещението в бардак на известен футболист, изтъква експертът.
В края на февруари "Билд" изписа на цялата си първа страница с огромни букви "NEIN" (Не) на продължаването при известни условия на финансовите помощи за Гърция, прието от депутатите. Читателите бяха приканени да си направят селфи с тази страница и така да могат да си видят снимката на първа страница на следващото издание.
"Билд" клейми и клевети цял един народ, за да поддържа усещането "ние срещу останалите", отбелязва Матс Шьонхаур, който води блог, критикуващ "Билд". Според него целта е привличане на широка аудитория, която да купува вестника.
Подобно на останалия печат "Билд" е изправен пред намаляване на читателите си. Близо 2,2 милиона броя, продавани ежедневно, биха накарали всеки от европейските му побратими да му завиди, но това е половината от тиража преди 15 г., което го подтиква винаги да бъде агресивен.
"Билд", който е собственост на мощната пресгрупа Аксел Шпрингер, притежаваща и консервативния "Велт", бе разкритикуван от Федерацията на журналистите, която го обвини, че води политическа кампания срещу Гърция.
"Билд" пише само за "разорените гърци" ("Pleite-Griechen"), отбелязва Волфганг Щорц. Той повтаря този израз във всичките си статии, така че в кафенето между приятели, когато се спомене за Гърция, винаги наум да идва този израз. Това е ударната му сила, заключава Щорц.