"Бизнес моделът на Google е да набавя разузнавателни данни. Това носи на компанията 80 на сто от печалбите ѝ", подчерта той.
По думите на Асандж, Google събира информация за хората, която подрежда, пази и класифицира. "После прави на хората досиета, за да предвиди техните интереси и постъпки, след това продава данните, в повечето случаи на рекламодатели, но и на други", отбеляза той.
Асандж е убеден, че дейността на компанията "практически съвпада с тази на Агенцията за национална сигурност (АНС) и на британското електронно разузнаване "Щаб за правителствена връзка" (GCHQ).
Google разполага със сериозна маркетингова сила, изтъкна Асандж.
"Закачливото лого на компанията не внушава мисълта, че става дума за голяма и лоша американска корпорация, но фактически тя е станала точно такава. Днес тя е най-влиятелната търговска организация в света", резюмира основателят на WikiLeaks.