619 моряци изоставени от корабособствениците и осъдени на затвор през 2011 г. | ||||||
| ||||||
Капитаните на морските търговски кораби са се превърнали в повече от чиновници. Те са претрупани от административна работа, заключили членовете на Международната федерация на асоциациите на морските капитани (IFSMA) по време на последната си сбирка в Дания. "През последните десет години е настъпило значително увеличаване на административната работа на борда на корабите, която не е помогнала на корабоплаването да стане по-безопасно. По-голямата част от канцеларската работа е безсмислена и отнема много време. Смятаме, че нейният обем е достигнал повратната точка, след която увеличаването й може да доведе до влошаване на безопасната експлоатация на корабите", каза след завръщането си от форума кап. Димитър Димитров. IFSMA констатира, че с увеличаването на административните дейности се скъсявало времето за почивка. Резултатите от английско-шведско изследване показват, че има периоди, в които вероятността капитан да заспи по време на служба достига 40%. Освен всичко останало постоянно расте напрежението вследствие на натиск от страна на корабособственици, чартьори, товарособственици,и пристанищни оператори. Те принуждавали капитаните да пренебрегват мерките за безопасно корабоплаване, за да бъдат постигнати определени търговски цели. Същевременно Международната организация за правата на моряците отчита, че за 2011 г. има 619 моряци, изоставени от техните корабособственици и осъдени на затвор. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!