"Разделихме $ 27 милиона от парите, които взехме, с нашите 114 служители," казва главният изпълнителен директор на фирмата Невзат Айдън пред изданието. Компанията е купена от Delivery Hero - базиран в Германия гигант в онлайн поръчките на храна, на 5 май.
След продажбата Айдън е запазил поста си, тъй като е станал част и от мениджърския екип на Delivery Hero.
По думите на мениджъра компанията е дала "лош пример" за други работодатели, споделяйки парите със служителите си.
"Ще ни мразят, но това е положението", казва той. "Въпреки, че нямахме никакви задължения или обещания, споделихме $ 27 милиона от парите, които получихме от продажбата на дружеството, със служителите, от нашия собствен дял и също така им платихме данъците."
Това е първият такъв случай в Турция, посочва Айдън.
"Направихме го, защото ако сме постигнали успех, то ние сме го направили заедно", обяснява изпълнителният директор.
Решението за подялбата, при която се падат по повече от 200 хиляди долара на служител, било посрещнато емоционално, раказва Айдън.
"Някои служители плакаха, други крещяха, някои писаха благодарствени писма", казва той. "Имаше емоции, защото оказваш влияние върху живота на хората. Хората могат да си купят жилища, автомобили. Те могат веднага да направи нещо, което другояче не биха могли с месечна заплата от 3000-5000 турски лири (1100 - 1850 щатски долара, бел.ред.). Това беше нещо добро. Иска ми се да можехме да им дадем повече. "
Самият Айдън е съсобственик с 6% в компанията, притежавана от турски и чуждестранни компании и физически лица, и неговият дял при продажбата е бил 35.7 милиона долара.
Сделката, която е най-голямото придобиване на турска технологична фирма, е било резултат от "търпение", казва той.
"Ако бяхме изчакали още година, сумата щеше да е по-висока", казва той. "Платените 9 милиона са голяма сума, но важното е да можете да отхвърлите оферти за $ 300 милиона, $ 500 милиона, да изчакате подходящата цена. Трябва да умеете да казвате "не", не трябва да ви е страх. Офертата порасна от $ 3 милиона на $ 589 милиона за последните 15 години".
Aйдън казва, че Yemeksepeti.com е пример за това как правилната идея пуска корени сред турците, въпреки че е нова.
"Когато създадохме компанията през 2000 г. с инвестиция от $ 80 000, много хора казаха: "ти луд ли си?", разказва той. "Но когато предложиш на турците правилния продукт по правилния начин, те се приспособяват към промените. Сега получаваме по над 100 000 поръчки дневно и правим над 3 милиона транзакции на месец", казва предприемачът.
Източник: Ureport