
ЗАРЕЖДАНЕ...
Три причини никога да не карате с полупразен резервоар | ||||||
| ||||||
Счупената горивна помпа обаче ще трябва да бъде ремонтирана и няма да излезе много евтино. Добавете тук разходите за репатрак, с който да закарате колата до сервиза. Но дори и да избегнете този сценарии, шофирането с почти празен резервоар не е препоръчително. Има поне три основателни причини винаги да поддържате нивото на горивото поне наполовина. Прегряване и продухване По време на работа на автомобила помпата се охлажда от горивото, което преминава през нея. Колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова по-лоши ще бъдат процесите на топлообмен и толкова по-голямо е износването на този малък, но жизненоважен агрегат. Това означава, че собственикът на автомобила чрез своите действия или, обратно, чрез бездействие, може да допринесе за бързото износване на устройството. В допълнение, горивната помпа може да засмуче въздух от празния резервоар. Всеки специалист ще потвърди, че продухването на горивната система е неприятно събитие в живота на автомобила. Особено за дизелов. Това може да бъде последвано от неуспешно стартиране на двигателя, неговата нестабилна работа, прекъсване и др. А това отново е директен път към автосервиз и отново непланирани разходи. Мръсотия в системата Преди това, когато резервоарите за гориво бяха метални, те корозираха и на дъното се образуваше утайка. Когато резервоарът се изпразни, концентрацията на мръсотия в горивото се увеличаваше значително. В резултат на това горивният филтър се задръства, което затруднява работата както на горивната помпа, така и на самия двигател. Сега нещата са много по-добри, тъй като резервоарите за гориво на съвременните автомобили са направени предимно от пластмаса. Следователно вероятността от заплаха от запушване на системата, а с нея и горивната камера, с утайки от гориво е много по-малка. Подобен сценарий обаче не може да бъде напълно отхвърлен, тъй като дори в пластмасов резервоар с течение на времето може да се появи утайка поради наличието на примеси в горивото. Конденз и стартиране Независимо от материала на резервоара за гориво, по стените му неизбежно ще се образува конденз поради температурни промени. Освен това, когато резервоарът е празен, по вътрешните повърхности ще се появи повече вода, отколкото когато е почти пълен, пише carmarket.bg. Както знаете, водата е по-тежка от бензина и дизеловото гориво и следователно ще бъде по-близо до горивната помпа. Веднъж попаднала в тръбопровода, водата ще създаде най-малко задръствания, предотвратявайки стартирането на двигателя или дори напълно блокирайки работата му в студено време. Поради тази причина стартирането на кола сутрин с празен резервоар може да бъде много по-трудно. А и влагата не се отразява добре на двигателя. В крайна сметка водата в горивната система може да доведе до нестабилна работа на силовия агрегат и той няма да развие необходимата мощност. И не бива да забравяме за възможната корозия на тръбопровода от проникване на влага в тях. |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg