ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Сценаристът Георги Иванов: Диалогът липсва в отношенията ни и това се пренася в българското кино | ||||||
| ||||||
Иванов обясни страстта си по киното и филмите, зародена още от детските му години. "Дълго лутане беше, все пак аз съм дете на 90-те години и фантазията да се занимавам с кино беше нещо много нереалистично, безперспективно, не присъстваше като вариант, но съм страстен любител на киното още от дете", разказа сценаристът като сподели тайната, че вместо да ходи на курс по немски, на който е бил записан от родителите си, е гледал филми и резултатите му по чуждия език не са били особено впечатляващи. Събеседникът уточни, че се ориентирал по-сериозно към драматургията, когато се е появила като специалност в университетите. Иванов посочи разликата между писането на сценарий за кино и за телевизия. "Поуката в един кинофилм или киносценарий свършва тогава, когато прожекцията приключи. Също така героите и тяхното развитие приключва отново там. При сценариите за сериали тази арка никога не завършва - епизодите продължават във времето и са свързани понякога до безкрайност", поясни той. По думите му в повечето случаи от последните години сериалите са между 6 и 8 епизода до 10, което се оказва най-приятната формула за платформите. Радиоводещият открои разликите между създаването на оригинален сценарий и при този, който е адаптация. "Сериалът "Войната на буквите" е първата адаптация, която направихме с нашия екип. Избягвахме много усилено работата върху чужд текст и текст на колеги, които са работили преди нас. Егото на автора, понякога съпротивата и идеите му често могат да бъдат в сблъсък с идеите на сценариста, защото, вторият гледа как да визуализира една история. Тази съпротива беше и най-големият ни страх. Относно сериала "Денят на бащата" Иванов сподели, че това е проект, който е създаден без да е бил поръчка и без някой продуцент да го е спуснал. Георги Иванов посочи, че в последните години се оказа, че хората обичат да проследяват развитието на един герой и да се вълнуват с него. Автентичното звучене на филмите, драматургията и режисурата е нещо, което винаги се усеща. Когато един автор говори за нещо, което разбира и се вълнува, то винаги излиза отгоре и може ни това е един от най-големите проблеми на българското кино. Самите автори се лашкат между това да обслужат българския зрител или да се наместят в някаква конюнктура на международни фестивали. Балансът почти никой не вярва, че е възможен за постигане. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета