Представиха първото роботакси, има две врати и няма волан
Илон Мъск показа роботакси с две врати и без волан или педали на бляскаво събитие на 10 октомври и добави робован към списъка с нововъведения, тъй като целта на Tesla е да се превърне от производител на евтини масови автомобили в производител на роботи, пише Reuters.
Мъск се качва на сцената в Cybercab, който според него ще влезе в производство през 2026 г. и ще бъде на цена под 30 000 долара (54 430 лева). Според него експлоатацията с течение на времето ще струва 20 цента на километър, а зареждането ще бъде индуктивно, без да изисква щепсели.
Мъск заявява, че автомобилите разчитат на изкуствен интелект и камери и не се нуждаят от друг хардуер, какъвто използват конкурентите на роботизираните таксита - подход, който инвеститорите и анализаторите отбелязват като предизвикателство както от техническа, така и от регулаторна гледна точка.
"Автономното бъдеще е тук", коментира Мъск. "Тази вечер тук имаме 50 напълно автономни автомобила. Ще видите модела Ys и Cybercab. Всички без шофьори.“
Мъск показа и по-голям самоуправляващ се автомобил - наречен Robovan - който може да превозва до 20 души, и показа хуманоидния робот Optimus на Tesla.
Планът на Мъск е да управлява автопарк от самоуправляващи се таксита Tesla, които пътниците да могат да извикат чрез приложение. Отделните собственици на Tesla също ще могат да печелят пари от приложението, като обявят автомобилите си за роботизирани таксита.
Събитието в четвъртък в студиото на Warner Bros близо до Лос Анджелис, Калифорния, е озаглавено "Ние, роботите" - очевидно намигване към научнофантастичните разкази "Аз, роботът" на американския писател Айзък Азимов, но също така повтаря настояването на Мъск, че Tesla "трябва да се разглежда като компания за роботи с изкуствен интелект", а не като автомобилен производител.
Сред присъстващите са инвеститори, борсови анализатори и фенове на Tesla.
Инвеститорите, които очакват конкретни детайли за това колко бързо Tesla може да увеличи производството на роботизирани таксита, да осигури регулаторно одобрение и да приложи силен бизнес план, за да прескочи конкуренти като Waymo на Alphabet (GOOGL.O), остават разочаровани.
"Всичко изглежда готино, но не и много по отношение на сроковете, аз съм акционер и съм доста разочарован. Мисля, че пазарът искаше по-определени времеви линии", коментира Денис Дик, търговец на акции в Triple D Trading.