Погребална агенция си прави реклама с кремацията на легенда от БНТ
Погребална агенция си прави реклама в интернет с кремацията на легендарната синоптичка Любка Кумчева. Тя почина на 81-годишна възраст през юли тази година. Поклонението пред нея премина в тесен семеен кръг, без да бъде медийно отразено. Няма и половин година след кончината ѝ, фирмата, която е организирала траурното събитие, е решила да публикува снимки от него в интернет пространството и да ги ползва с рекламни цели, пишат от "Ретро".
Те пишат, че са организатори на панихидата и кремацията на Кумчева, че са редовен член на Съюза на погребалните фирми в България, че спазват етичен кодекс, работят професионално и коректно.Не е ясно дали обаче са получили позволение от близките на емблемата на БНТ за рекламната си кампания.
Миналата година в медийното пространство гръмна скандал с кремацията на редица видни българи, сред които и армейския генерал Добри Джуров, извършени от скандалния погребален агент Георги Енев. Той бе уличен в измами, като е подвеждал семействата на покойници, че извършва кремации, а в действителност заравял труповете в нелегални гробове, като прибирал по 1000 лева от близките на мъртъвците, а на ромите, копаещи ямите, давал само по 100. След скандала много наследници на покойници започнаха да имат резерви към кремацията.
Последната воля на синоптичката Любка Кумчева била именно да бъде кремирана. Тя има един син Антон, когото ражда на 41-годишна възраст, когато вече била загубила надежда, че някога ще стане майка. Той изпълнил заръката ѝ.
Легендата на БНТ се оттегли от професията 10 години преди да си отиде от този свят, но въпреки огромния си трудов стаж до края на живота си получаваше символична пенсия. В последното си интервю Кумчева сподели, че оцелява с едва 572 лева, които трудно ѝ стигали, за да посреща нуждите си. С огорчение Любка разказваше, че ѝ се налагало да живее в постоянни икономии. В последните години дните ѝ минаваха зад стените на скромния ѝ столичен апартамент, без никакво разнообразие като театър, концерт или среща с приятелки в сладкарница. Телевизионната легенда си отиде в нищета и бе изпратена само от шепа близки и приятели.