"Тази класация означава популярност, защото американският потребител не е запознат с българското кисело мляко. Много хора вече знаят, че съществува такъв вид", каза по btv пловдивчанинът Атанас Вълев - собственикът на марката, който направи пробива.
По думите му единствената разлика между гръцкото мляко и нашето е, че тяхното е изцедено.
Слоганът гласи "Нека гърците да имат техните философи, млякото оставете на нас". Самите гърци също го приемат от сърце и се смеят, разказа производителят. По думите му те самите казват, че това е истинското мляко.
"Консуматорите, които искат здравословно хранене, все повече се обръщат към нашето кисело мляко, защото е с ниско съдържание на захар и този кисел вкус започва все повече да им допада", добави бизнесменът.
По думите му не е нужно бактерията да вирее, тя е вече създадена и промишлено се продава в прахове, които могат да се използват навсякъде:
"Важното е суровината, а ние използваме много качествено прясно мляко, което идва от крави, които пасат в планините в северната част на Ню Йорк. Там го произвеждаме. Много е важна комбинацията от щамовете на бактерията".
Атанас Вълев живее от много години в САЩ. Първоначално е свирил на китара, работил е и в строителството.
Казва, че неговата история с нищо не е по-различна от тази на всеки стартиращ бизнесмен. Всичко тръгва или от кухнята, или от гаража.
"Не си спомням да ми е било трудно да започнем. Трудно ми беше да направим вкуса такъв, какъвто е в кухнята. Трудно е да направиш домашно кисело мляко в индустриални условия. Начинът на производство е доста труден.
Това, което правим в Америка, е някакъв вид революция. Новото е връщане на старото - истинското автентично кисело мляко. В България също е възможно, но е необходим контрол, за да сме сигурни, че е истинско", каза производителят.