Колата харчи масло: Кога това е сигнал за неизправност

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
23:30 / 26.12.2023
781
Принципно е напълно нормално един двигател да харчи моторно масло, то то трябва да е в нормите от производителя. Ако разходът му стане прекалено висок - например литър на хиляда км, трябва вече да се замислите. Такива "апетити“ са сигнал за неизправност, но колко сериозна е тя, трябва да разберете предварително. Съветът на специалистите е да не се хвърляте веднага на сериозни ремонти, а да направите проверка от просто към сложно. Този подход винаги работи.

И първото нещо, което трябва да направите, е да вдигнете колата на подемник и да проверите за течове. Да, това е много често срещан случай, защото, както е добре известно, средната възраст на автомобилите у нас е около 15 години. През това време разни уплътнения "сдават багажа", като това важи и за гарнитурата на картера.

Статистиката показва, че в три от четири случая е виновна евтина част, като например пробката. Първо, при всяка смяна на масло трябва да се сменя и медната шайба на въпросната пробка, но това при положение, че конструкцията на двигателя изисква такава. Много хора не го правят, а връщат старата и я затягат по-силно, пише AutoMedia.bg. Същото това затягане в крайна сметка води до два проблема наведнъж: масленият съд може да се спука или, което се случва по-често, резбата на тази пробка може да се развали. 

И маслото започва да изтича. Колко? Честно казано, много: стига се до гореспоменатия литър за хиляда километра или повече. Какво да правя?

Първо, винаги сменяйте и внимателно следете присъствието на шайбата. Струва няколко лева, но върши работата си. Второ, ако резбата на пробката вече е развалена, трябва да се свали картера, да се нареже нова резба и да се избере нова пробка пробка от магазина, която да отговаря на новите параметри. Това също е евтино решение.

Ако пък картерът е спукан, то трябва да го занесете на специалист да го завари. И ако не се получи, да го смените с нов. Принципно ако системата губи масло, не изпадайте в истерия. Първо разберете от къде се губи смазката. Може да е от гарнитура. Проверете дали има петна под колата.

Ако такива липсват преценете в кой момент, в града или на магистралата, консумацията е по-висока и вижте дали и какъв дим излиза от изпускателната тръба. И едва след това вземете решение за необходимия ремонт. Така винаги е по-евтино. Практиката показва, че в болшинството от случаите, когато липсва синкав дим от ауспуха, става дума за теч на масло, на не за изгарянето му в процеса на работа.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Защо да ядем телешко?
Мария Бакалова загуби близък човек
Зимните суперхрани, които покачват имунитета и дават енергия
Катедралата "Нотр Дам" е възстановена след големия пожар от 2019 ...
Любо Киров направи най-мащабната си продукция
Отиде си една от най-големите актриси на всички времена


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).