ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Използването на един инхалатор за астма има приблизително същото въздействие върху климата, както шофирането на автомобил | ||||||
| ||||||
Британският фармацевтичен гигант GSK твърди, че 45% от общите му глобални емисии идват от употребата на инхалаторите му с марка Ventolin, пише Fast Company, цитирана от bTV. Използването на един от инхалаторите има приблизително същото въздействие върху климата, както шофирането на автомобил с бензинов двигател в продължение на 175 мили. В световен мащаб 35 милиона пациенти използват тези инхалатори. Преди две години компанията започна работа по версия на инхалатора с ниски въглеродни емисии. "Ангажирани сме да разработим безопасно и ефективно лекарство за пациентите, което е с много по-нисък потенциал за глобално затопляне и без допълнителни екологични проблеми, като PFAS", казва Маргарет Рампф, глобален търговски ръководител на утвърдени фармацевтични продукти в GSK. Високият въглероден отпечатък се дължи на пропеланта - химикал, който помага за изтласкването на лекарството от инхалатора с дозирано действие в белите дробове. В момента в устройствата се използват химикали, наречени флуороалкани. GSK вече произвежда версия на инхалатора на "сух прах", която има нисък въглероден отпечатък, тъй като не включва пропелант. Компанията иска да актуализира и своите инхалатори с дозирано действие, защото те могат да бъдат по-лесни за използване, когато някой преживява астматичен пристъп. Компанията разработи нова версия, която да намали вредните емисии. "Разработката на този инхалатор с ниски въглеродни емисии е сложна и включва клинични и неклинични програми, както и създаване на нови производствени мощности", казва Румпф. Ако всичко върви по план, устройството може да бъде представено на регулаторните органи за одобрение през 2025 година. Очаква се въглеродният отпечатък на новия инхалатор да бъде с 90% по-малък от този на сегашната версия. Това е важна част от плановете на GSK за постигане на нулева нетна стойност, които включват 80% спад на емисиите по цялата верига на стойността до 2030 г. и 90% намаление до 2045 година. Това не е първият път, в който инхалаторите сменят пропелантите - преди това компаниите използваха фреони, но спряха, след като Монреалското споразумение прекрати използването на този химикал, тъй като той увреждаше озоновия слой. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна информация от "Бургасбус"
12:04 / 23.12.2024
Опасно време в Бургас
09:12 / 24.12.2024
Започва се, ще има усложнения
12:45 / 24.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета