Има смисъл да помпате гумите си с азот?

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
17:23
146
Помпането на четирите гуми с азот струва около 20 лв. (средно), което е 20 пъти по-скъпо от нормалното, безплатно напомпване, но тук може би не толкова цената е важна, защото все пак 20 лв. не са нещо непосилно на фона на днешните цени.

Важното е обещанието за дълго запазване на налягането в гумите. Но по-любопитното предположението, че азотът има положителен ефект върху износването и разхода на гориво.

Азотът има по-нисък коефициент на дифузия от кислорода поради малко по-големите си молекули, така че гумата спада по-бавно спрямо тази, напомпана с въздух. Тестове обаче показват, че дори след няколко месеца разликата в налягането между "конвенционални“ и "азотни“ гуми е само няколко стотни от бара.

Друг аргумент в полза на напомпването с азот е по-малката опасност от пожар. Наистина, гумите на самолети, болидите от Формула 1 или превозни средства, превозващи опасни товари, обикновено са пълни с азот, а не с въздух. Това има смисъл, защото тези гуми са подложени на изключително натоварване и могат да се запалят при дефект или недостатъчно налягане. Предимството на азота е, че не е запалим и дори потиска огъня. Кислородът, от друга страна, е в основата на всеки открит пламък, така че ускорява горенето.

Това предимство обаче не се отнася за конвенционалните автомобилни гуми. Топлинните напрежения върху гумите, типични за състезателни и кацащи самолети, никога не се постигат при нормални условия на движение по пътищата. "Газът за гуми“ обикновено съдържа около 90%, докато сгъстеният въздух съдържа около 78%. "Газът за гуми“ може да не е от най-високо качество, което означава, че няма да има голяма разлика с обикновения въздух.

Следенето на налягането в гумите остава зъдължително

Ако приемем, че загубата на налягане в здрава гума заради дифузия за 3 месеца е приблизително 0,1 бара, става ясно, че това не може да бъде причина за намаляване на редовните проверки на налягането в гумите. Други възможни загуби на налягане, например заради увреждане на гумата, играят много по-голяма роля, пише carmarket.bg. Специфичните свойства на азота обаче не влияят на загубата на налягане, тъй като всеки газ излиза през отвор в гумата! По този начин помпането с азот не ви освобождава от необходимостта да проверявате редовно налягането.

Експертите препоръчват да проверявате налягането веднъж на две седмици. При правилно настроено въздушно налягане бързото износване на гумата и увеличеният разход на гориво се елиминират. Следователно няма смисъл да плащате повече за напомпване с азот - обикновен въздушен компресор ще бъде достатъчен. Освен това твърдението, че "азотните“ гуми трябва да се проверяват по-рядко, е опасно, защото води до по-небрежно отношение към необходимостта да се следи налягането в гумите.

В крайна сметка, ако карате скъп бърз автомобил, 20-30 лв. за азот не са фактор, но в никой случай това не означава, че налягането в гумите не трябва да се проверява редовно.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Стана ясно кога момите влизат в битка за новия ерген
Шест храни, които да ядем по-често, за да имаме здрави кости
Така наречените "полезни храни", могат да бъдат и "нож с две остр...
Бургаският ревльо Виктор от "Биг Брадър" - нереализиран общински ...
Ромка ли е любимата на нежната батка от Бургас Виктор?
Известeн ММА боец е обвинен в изнасилване 


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).